Miernik grubości lakieru – gwarancja udanego zakupu

Samochody używane, szczególnie te ściągane z zagranicy są bardzo popularne w Polsce. Oczywiście glównym wyznacznikiem tego trendu jest cena. Używane zawsze będą tańsze niż nowe. Uważać trzeba jednak na niespodzianki, które mogą kryć tego typu egzemplarze. Przekręcony licznik lub powypadkowy model to najczęstsze „grzeszki” handlarzy. Jak się przed tym ustrzec?

Jeśli ktoś nieudolnie wziął się za naprawę blacharki możemy być przekonany, że po niedługim czasie pojawi się rdza lub szpachla będzie pękać. Przy każdej ewentualnej kolizji, jesteśmy narażeni na spore niebezpieczeństwo. Pamiętajmy, że żaden samochód, który przeszedł już wypadek, nie będzie spełniał standardów bezpieczeństwa takich samych jak przed tym zdarzeniem. Niektóre gagatki próbują nawet wcisnąć nam auta złożone z różnych połówek lub ćwiartek! Jak można wyczytać na forach internetowych lub w mediach społecznościowych, samochody po naprawach blacharskich zdarzają się także w salonach samochodowych w przypadku nowych aut. Uszkodzenia zdarzają się przy transporcie lub w trakcie jazd próbnych i testowych.

Własny miernik grubości lakieru

Mierniki grubości lakieru kiedyś były towarem ekskluzywnym. Po pierwsze dostępne były tylko analogowe testery, które nie były zbyt dokładne. Po drugie pozwolić na nie mógł sobie tylko mechanik samochodowy. Teraz porządny miernik grubości lakieru może nabyć każdy. Jednym z głównych producentów mierników na naszym rynku jest firma Blue Technology. Producent zapewnia bardzo szeroką gamę różnego rodzaju testerów lakieru. Świetnym rozwiązaniem są testery z sondą kulkową, która pozwala na bardzo precyzyjne pomiary. Świetnie spisuje się przy wszelkiego rodzaju krzywiznach, progach, słupkach itd. Wybierając tego typu model możemy być przekonani, że podczas zakupu nie zostaniemy oszukani. Wiele razy zdarzają się sytuacje, w których sprzedający chce nam wmówić, że nasz miernik jest po prostu zepsuty. Wszystkie mierniki grubości lakieru firmy Blue Technology posiadają w komplecie płytkę kalibracyjną pokrytą folią o grubości 200 μm, dzięki której zawsze będziesz miał pewność, że miernik pracuje prawidłowo. W razie potrzeby Klient w prosty sposób może samodzielnie dokonać kalibracji licznika.

Pamiętaj, aby dobrze używać miernika

Badanie grubości lakieru w pojeździe najlepiej rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie samochodu dokonać kilka pomiarów. Grubość oryginalnego lakieru na samochodzie używanym powinna zawierać się w przedziale 80 μm – 180 μm i na jednym pojeździe może odchylać się do 40%. Druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe (do 400 μm). Wartości powyżej mogą sugerować nam naprawy blacharskie w postaci szpachlowania. Należy pamiętać, że każdy producent może stosować inne standardy odnośnie grubości lakieru. Przed oględzinami auta warto zapoznać się ze specyfikacją producenta dla konkretnego modelu i rocznika.

Wybierz właściwy miernik Jak widać, nie zawsze musimy naiwnie wierzyć handlarzowi, który chce nam sprzedać używany samochód. Produkowane obecnie mierniki grubości lakieru są dość proste w użyciu i pozwalają na samodzielną ocenę stanu blacharki proponowanego nam samochodu. Testery firmy Blue Technology posiadają 24-miesięczną gwarancję, dzięki czemu bez wahania w przypadku jakichkolwiek problemów możemy zgłosić się do firmy w celu serwisu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *