Problemy Volkswagena prowadzą do zwolnień u dostawców – 4,7 tys. pracowników straci pracę

W obliczu kryzysu w przemyśle motoryzacyjnym, niemiecka firma Schaeffler ogłasza drastyczne kroki mające na celu zwiększenie konkurencyjności oraz optymalizację kosztów. W ostatnich latach zyski przedsiębiorstwa spadły aż o 45% w porównaniu do roku poprzedniego, co wymusza na zarządzie wprowadzenie bolesnych zmian.

Schaeffler, renomowany producent komponentów motoryzacyjnych, zapowiedział redukcję miejsc pracy obejmującą aż 4,7 tys. zatrudnionych. Spośród nich, 2,8 tys. osób straci zatrudnienie w Niemczech, gdzie firma prowadzi 10 lokalizacji. Niektóre z zamykanych fabryk i zakładów znajdują się również w pięciu innych krajach europejskich. Co więcej, dwa z tych oddziałów zostaną całkowicie zlikwidowane. Szczegóły dotyczące konkretnych lokalizacji mają zostać ujawnione pod koniec roku.

Chociaż większość osób może nie znać marki Schaeffler z nazwy, komponenty tej firmy są powszechnie używane w samochodach różnych producentów, nie tylko niemieckich. Przemysł motoryzacyjny we Francji również korzysta z innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez Schaefflera, który wpłynął na rozwój znanych modeli, takich jak Citroen DS. Niezwykłe jest także to, że łożyska tego producenta znalazły zastosowanie w technologiach kosmicznych, takich jak program lądowania na Marsie oraz w wahadłowcach NASA.

Przemiany w przemyśle motoryzacyjnym

Według oficjalnych komunikatów zarządu, obecne problemy finansowe Schaefflera są wynikiem szerszej transformacji w branży motoryzacyjnej. Zapotrzebowanie na podzespoły, zarówno do samochodów spalinowych, jak i elektrycznych, wyraźnie zmniejsza się. Mimo że niedawny raport wykazał niewielki wzrost przychodów w dziale Automotive Technologies, wciąż występują nadwyżki mocy produkcyjnych, co pogłębia trudności finansowe.

Co więcej, sytuacja nie jest korzystna tylko dla Schaefflera. Inni kluczowi dostawcy w przemyśle motoryzacyjnym, tacy jak Bosch czy ZF, również borykają się z problemami. Bosch zapowiedział dalsze cięcia w zatrudnieniu, a ZF planuje zwolnienia sięgające 14 tys. osób do 2028 roku. Takie tendencje wskazują na szerszy kryzys w branży, który wymaga decyzji mających na celu przetrwanie i dostosowanie się do zmieniającego się rynku.

W obliczu tych wyzwań, przyszłość przemysłu motoryzacyjnego będzie wymagała innowacji i przemyślanej strategii rozwoju, aby sprostać wymaganiom klientów oraz nowym technologiom. Schaeffler, mimo trudności, nadal ma potencjał do adaptacji i wzrostu na dynamicznym rynku motoryzacyjnym.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,175394,31440934,klopoty-volkswagena-to-problemy-dla-dostawcow-niemiecka-firma.html

Inne popularne: