Średnie ceny paliw:

PB95

6,03 zł

PB98

6,64 zł

ON

6,14 zł

ON+

6,41 zł

LPG

3,03 zł

Opel Astra 1.2 Turbo EDTC kontra Volkswagen Golf 1.5 eTSI. Pojedynek legend klas kompaktowych

Nowa generacja Opla Astry staje w szranki z kultowym Volkswagenem Golfem: Porównanie dwóch kompaktowych automobilów

W świecie motoryzacji, każdy nowy model to spore wydarzenie, a dla miłośników kompaktów, nowa Astra oraz ósmy Golf mają wiele do zaoferowania. Oba pojazdy różnią się zarówno designem, jak i technologią, a ich porównanie daje ciekawy wgląd w obecną kondycję segmentu hatchbacków.

Stylizacja i wygląd

Ósma generacja Astry wprowadza świeżą i odważną stylistykę, różniąca się od wcześniejszych modeli. Z frontem inspirowanym Mokką oraz charakterystycznymi załamaniami, Astra zyskała na wyrazistości. Mierząca 437,5 cm długości (Sports Tourer 464 cm) i 186 cm szerokości, oferuje atrakcyjny design oraz opcje kolorystyczne, które przyciągają wzrok na drodze. Takie odważne podejście do estetyki, mimo bliskiego pokrewieństwa z Peugeotem 308, nadaje Astrze wyjątkowy charakter.

Z drugiej strony, Golf, jako ikona kompaktów, łączy tradycję z nowoczesnością. Mimo zachowania niemal identycznych wymiarów w stosunku do poprzednika, jego współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,27 podkreśla aerodynamikę, a nowoczesne reflektory IQ.Light LED Matrix zapewniają doskonałe oświetlenie drogi. Golf, pomimo większej zachowawczości, wciąż przyciąga uwagę swoją elegancją.

Komfort i przestronność wnętrza

W kabinie Astry można poczuć się komfortowo. Oferuje przestronność, która zadowoli czterech dorosłych pasażerów. Fotele są dobrze wyprofilowane, a ich opcjonalna funkcja masażu to miły dodatek. Mimo wąskiego otworu drzwi i wysokiego progu, bagażnik o pojemności 422 litrów jest praktyczny i dobrze zaplanowany.

Golf również robi dobre wrażenie wewnątrz, oferując przestronność oraz bagażnik o pojemności 381 litrów, który po złożeniu asymetrycznego oparcia osiąga 1237 litrów. Wnętrze jest starannie wykonane, z wykończeniami stawiającymi na jakość, co potwierdzają nowe, podświetlane panele.

Technologia i multimedia

Astra w nowym wcieleniu szczyci się wirtualnym zestawem wskaźników o przekątnej 10 cali oraz centralnym ekranem tej samej wielkości, co zapewnia dobry poziom czytelności i multimedialnej funkcjonalności. Oferuje też prostsze w obsłudze fizyczne przyciski, które sprawiają, że korzystanie z systemu jest bardziej intuicyjne.

Golf, z kolei, stawia na nowoczesność z bogatym zestawem cyfrowym, które również można dostosować. Jego centralny wyświetlacz o przekątnej do 12,9 cala jest nieco bardziej skomplikowany w obsłudze, ale przyjemny w użytkowaniu dzięki inteligentnemu asystentowi głosowemu.

Silniki i osiągi

W zakresie jednostek napędowych, zarówno Astra, jak i Golf oferują nowoczesne, benzynowe silniki z technologią mild hybrid. Astra 1.2 Turbo miewa czas 0-100 km/h w około 9 sekund, a jej zasilanie 48V wspiera silnik spalinowy, co poprawia dynamikę i komfort jazdy. Z drugiej strony, Golf 1.5 TSI pokazuje lepsze osiągi, osiągając setkę w 8,4 sekundy, co czyni go nieco bardziej dynamicznym autem.

Podsumowanie i ceny

W obliczu rosnącej konkurencji, Astra startuje z ceny 103 tysięcy złotych za podstawowy model, a Golf od 115 990 zł. Dzięki promocjom, Golf kosztuje aż o kilkanaście tysięcy mniej przy odpowiedniej specyfikacji. Oba auta oferują zbliżoną przestronność, dobrą jakość zawieszenia oraz długą listę opcji dodatkowych.

Mimo że Astra przyciąga uwagę unikalnym designem i przystępniejszą ceną, Golf wciąż cieszy się większym uznaniem dzięki lepszym osiągom i jakością wykończenia wnętrza. Wybór między tymi dwoma modelami może być trudny, a ich porównanie dobrze ilustruje zróżnicowanie ofert w segmencie hatchbacków.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,189411,31417382,opel-astra-1-2-turbo-edtc-vs-vw-golf-1-5-etsi-starcie-ikon.html

Inne popularne:

Reklama