Porsche 911 Carrera T: powrót do korzeni w nowoczesnym wydaniu
Porsche, znana ze swojej długiej tradycji w produkcji sportowych samochodów, w ostatnich latach zainwestowała w rozwój SUV-ów oraz napędu elektrycznego. Jednak marka ta nie zapomina o swoich korzeniach i kontynuuje produkcję kultowych modeli. Najnowszym przykładem jest 911 Carrera T, która łączy w sobie ducha tradycji z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.
Nowoczesna interpretacja klasyki
W tym roku zmodernizowane Porsche 911 (992.2) zadebiutowało po raz pierwszy z napędem hybrydowym, jednak model Carrera T stawia na tradycję. „T” oznacza „Touring”, co wskazuje na turystyczny charakter tego wariantu, który plasuje się pomiędzy podstawową Carrerą a sportową Carrerą S. Model ten skupia się na prostocie i radości z jazdy.
Lekka konstrukcja i manualna skrzynia biegów
Jednym z kluczowych aspektów nowej Carrery T jest lekka konstrukcja. W podstawowej wersji z fotelami kubełkowymi waży ona zaledwie 1478 kilogramów, co sprawia, że jest o 42 kg lżejsza od standardowej Carrery. Co więcej, model ten dostępny jest także w wersji kabriolet, co z pewnością ucieszy wielu miłośników marki.
Kolejnym atutem jest napęd na tylne koła oraz tradycyjna, ręczna sześciostopniowa skrzynia biegów. W czasach, gdy automatyczne skrzynie biegów dominują nawet w małych samochodach, obecność manuala w Carrera T to prawdziwy rarytas, który dostarcza jeszcze więcej emocji podczas jazdy. Niezwykle poręczna dźwignia biegów została skrócona i ozdobiona gałką z laminowanego drewna orzechowego, co dodaje jej wyjątkowego charakteru. System auto-blip umożliwia aktywację międzygazu przy redukcji, co znacznie ułatwia manewrowanie.
Moc i osiągi
Porsche 911 Carrera T napędzane jest potężnym sześciocylindrowym silnikiem bokserem biturbo o pojemności trzech litrów. Generuje on moc 394 KM oraz moment obrotowy wynoszący 450 Nm. Dzięki seryjnemu pakietowi Sport Chrono, Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna osiąga 295 km/h. Kabriolet potrzebuje nieco więcej czasu, gdyż jego przyspieszenie wynosi 4,7 sekundy.
Radość z jazdy jako priorytet
Głównym celem Porsche 911 Carrera T jest dostarczenie kierowcy jak najwięcej radości z jazdy, a nie bicia rekordów na torze. W tym celu zastosowano sportowy układ wydechowy o zmniejszonej warstwie izolacyjnej, co pozwala lepiej docenić dźwięk silnika. Dodatkowo, model wyposażono w tylną oś skrętną oraz adaptacyjne zawieszenie sportowe PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, co wpływa na komfort i stabilność podczas jazdy.
Dostępność i cena
Zaraz po premierze, Porsche uruchomiło pełny konfigurator, dzięki któremu klienci mogą zamówić nową Carrerę T. Jej cena zaczyna się od 708 tys. zł za wersję Coupe, podczas gdy kabriolet kosztuje od 776 tys. zł. W porównaniu do podstawowej Carrery, Carrera T jest droższa o 65 tys. zł, co pokazuje, że jest to model skierowany do wymagających i pasjonatów motoryzacji, ceniących sobie sporty turystyczne w eleganckim i technicznie zaawansowanym wydaniu.