Nowa generacja BMW 2 Series Gran Coupe – wzmocnienie DNA, czy ewolucja w stronę bezbarwności?
Na rynku motoryzacyjnym pojawiła się nowa odsłona BMW 2 Series Gran Coupe, która w swoim designie przyciąga wzrok… Ale tylko na chwilę. Model, podzielający swoją tożsamość z BMW 1 Series, otrzymał kilka subtelnych poprawek, które co prawda mogą uratować go od całkowitego znudzenia, lecz wciąż pozostawiają pewien niedosyt.
Wygląd, który mówi niewiele
Nowa wersja 2GC zyskała zmodyfikowane przednie światła, redesign grilla oraz dolnej części nadwozia, które BMW określa mianem „ekspresyjnych”. W rzeczywistości jednak trudno określić, jaką emocję wyrażają te zmiany. W porównaniu do swojego stajennego kolegi, hatchbacka, 2GC zdaje się prezentować obojętną minę – czyżby to był nowy trend w stylizacji aut? Ciekawe, czy BMW trafiło na pomysł serii modeli o nazwie „Mina Ze Wtorku”, gdzie każda wersja reprezentowałaby różne nastroje dnia tygodnia.
Tylko dwie opcje napędu
Co więcej, brytyjscy klienci mają do wyboru tylko dwie wersje napędu: 220 M Sport GC z silnikiem 1.5l w układzie trzylitrowym oraz bardziej emocjonujące M235 xDrive GC. Pierwsza z opcji to oszczędny wybór – 168 koni mechanicznych, 0-100 km/h w 7.9 sekundy oraz spalanie, które przy dobrej woli można określić jako „mniej niż przeciętne”. Inna sprawa, że każdy automat o siedmiu biegach dostarczy nam spokojniejszą jazdę – jeśli nie zamierzamy galopować na tor wyścigowy.
Niestety, druga opcja – M235, mimo że ma więcej mocy (296 KM) i lepsze osiągi (0-100 km/h w 4.9 sekundy), z pewnością nie zachwyci oszczędnymi parametrami spalania. Szacowane wyniki to 34.4-37.7 mpg, co przypomina bardziej „jeśli się bardzo postaramy”, niż rzeczywistą statystykę ekologiczną.
Nowe technologie, stare problemy
BMW wprowadziło także modyfikacje w zawieszeniu i zestawie elektroniki, w tym systemy ostrzegania przed kolizjami, asystenta parkowania czy system operacyjny BMW 9.0. Wydaje się, że producent stawia na komfort, ale czy jego nowi klienci tego oczekują? Może i tak, ale bardziej w kontekście wizji spokojnej jazdy w mieście niż przesycenia emocjami sportowymi.
Ceny i podsumowanie
Ceny w Wielkiej Brytanii zaczynają się od £34,915 za 220 M Sport, a kończą na £44,435 za M235 xDrive. Oczywiście, jak w życiu, najdroższe opcje często oferują jedynie lepszą powierzchowność bez głębszego sensu. Nowa 2 Series Gran Coupe to przykład nowoczesnego samochodu, który wpisuje się w kanony stylu, ale czy jego dusza nie utknęła gdzieś pomiędzy sportowym charakterem a miejskim zgiełkiem?
Pytanie pozostaje otwarte. Może warto skupić się na podróży, a nie na wyrazie twarzy prowadzonego przez nas pojazdu?