Średnie ceny paliw:

PB95

6,01 zł

PB98

6,64 zł

ON

6,13 zł

ON+

6,38 zł

LPG

3,03 zł

Dlaczego kierowca potrzebował kolców w oponach i dwóch kart tachografu?

W ostatnich dniach niemiecka inspekcja transportowa BALM miała okazję przeprowadzić kontrolę, która ujawniła niebezpieczne modyfikacje w białej ciężarówce DAF XF Euro 6. Incydent ten nie tylko pokazuje problem z bezpieczeństwem na drogach, ale także ilustruje zjawisko manipulacji tachografami w branży transportowej.

Efektowne, ale niebezpieczne kolce

Podczas patrole na autostradzie inspektorzy zauważyli ciężarówkę, której dekle felg były ozdobione długimi chromowanymi kolcami. Choć kierowcy często zdobią swoje pojazdy, w tym przypadku modyfikacje odbiegały od normy. Kolce miały aż 9 cm długości, co oznacza, że wystawały poza obrys pojazdu, czyniąc go nielegalnym w świetle przepisów ruchu drogowego. Oprócz aspektów estetycznych, takie dodatki stwarzały poważne zagrożenie dla innych użytkowników dróg.

Kontrola i konsekwencje

W wyniku przeprowadzonej kontroli, inspektorzy postanowili odholować ciężarówkę na parking depozytowy, a kierowca otrzymał mandat za niezgodną z prawem modyfikację. Co więcej, kontrola ujawniła, że korzystał on z dwóch kart do tachografów, co wprowadza w błąd co do czasu pracy kierowcy. Inspektorzy zdołali ustalić, że mężczyzna jechał przez 33 godziny bez wymaganego odpoczynku, co jest poważnym naruszeniem przepisów.

Poważne konsekwencje dla kierowcy i przewoźnika

Manipulowanie wskazaniami tachografu jest jednym z najcięższych wykroczeń w branży transportowej. W związku z tym inspektorzy BALM wszczęli postępowanie wyjaśniające, odbierając kierowcy karty i przekazując sprawę do odpowiednich władz. Z tego powodu kierowca musiał zrezygnować z dalszej jazdy, a jego przyszłość zawodowa stanęła pod znakiem zapytania.

Nie tylko kierowca poniesie konsekwencje tego incydentu. Przewoźnik także powinien spodziewać się grzywny. Co więcej, aby ciężarówka mogła opuścić policyjny parking, konieczne będzie zdemontowanie niebezpiecznych kolców z dekli felg. Dopiero po wykonaniu tej procedury pojazd będzie mógł wyruszyć w trasę ponownie.

Opisany przypadek stanowi poważne przypomnienie, że estetyka i indywidualizm w branży transportowej muszą iść w parze z przestrzeganiem norm bezpieczeństwa. Takie kontrole są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa na drogach i eliminacji nieprzestrzegających przepisów kierowców.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,31426216,po-co-mu-kolce-na-kolach-i-dwie-karty-do-tachografu-policja.html

Inne popularne:

Reklama