Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3: Elektryczna rewolucja Volkswagena – Czy to początek nowej ery?

Volkswagen ID.3 – to nie tylko nowy model samochodu, to prawdziwa rewolucja w historii niemieckiego giganta. To pierwszy w pełni elektryczny hatchback, który ma na celu zrewolucjonizować rynek aut osobowych i pokazać, że przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Dla Volkswagena to ważny krok, a dla wszystkich miłośników ekologicznych rozwiązań – nadzieja na przyszłość. W tym artykule przyjrzymy się historii powstania ID.3, poznamy różnorodne wersje tego modelu, odkryjemy jego mocne i słabe strony, a także przyjrzymy się jego wymiarom, jednostkom napędowym i popularności na rynku. Zapraszam do lektury, która zabierze Was w fascynującą podróż do świata elektrycznych samochodów Volkswagena.

ID.3 to nie tylko samochód, to symbol zmian, które zachodzą w branży motoryzacyjnej. To znak, że Volkswagen nie boi się innowacji i z determinacją stawia na przyszłość, która będzie napędzana czystą energią. To właśnie w ten sposób marka chce udowodnić, że dba o środowisko i ma ambicje stać się liderem w dziedzinie zrównoważonej mobilności. Zastanawiacie się, czy ID.3 to samochód dla Was? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na wszystkie nurtujące Was pytania. Odkryjemy tajemnice tego elektrycznego hatchbacka i poznamy jego zalety, wady oraz możliwości, które otwiera przed kierowcami.

Przygotujcie się na fascynującą podróż w świat innowacji, designu i ekologicznych rozwiązań. ID.3 to nie tylko pojazd, to nowy rozdział w historii motoryzacji, który dopiero się rozpoczyna. Zapraszam do lektury i odkrywania tajemnic Volkswagena ID.3. Jaka będzie przyszłość tego modelu? Czy uda mu się zdobyć serca kierowców i zrewolucjonizować rynek aut elektrycznych? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie właśnie tutaj.

Pierwszy elektryczny hatchback Volkswagena – od koncepcji do produkcji

Volkswagen ID.3 to samochód, który zapowiada nową erę dla niemieckiego giganta. To pierwszy w pełni elektryczny hatchback Volkswagena, a zarazem symbol ambitnych planów marki w dziedzinie elektromobilności. ID.3 to nie tylko kolejny model w gamie Volkswagena, ale prawdziwy game-changer, który ma zrewolucjonizować sposób, w jaki postrzegamy samochody elektryczne.

Pierwsze koncepcyjne wersje ID.3 pojawiły się już w 2016 roku, a w 2019 roku na targach we Frankfurcie zaprezentowano gotowy do produkcji model. Już na etapie projektowania ID.3 stał się symbolem zaangażowania Volkswagena w rozwój zrównoważonej mobilności. Zamiast opierać się na tradycyjnych rozwiązaniach, inżynierowie Volkswagena postawili na nowatorskie technologie i innowacyjne podejście do konstrukcji samochodu. ID.3 to przede wszystkim efekt wieloletnich prac nad platformą MEB, specjalnie zaprojektowaną dla samochodów elektrycznych. Platforma MEB umożliwia stworzenie kompaktowych i funkcjonalnych samochodów z dużym zasięgiem i optymalnym rozkładem masy.

Początkowo ID.3 był dostępny tylko w wersji z baterią o pojemności 58 kWh, oferując zasięg do 420 km. Z czasem gama modeli została poszerzona, a klienci mogą obecnie wybierać spośród wersji z różnymi rozmiarami baterii, oferującymi zasięg od 330 km do 550 km. Pierwsze egzemplarze ID.3 trafiły do klientów w 2020 roku, a od tamtej pory model cieszy się rosnącą popularnością.

W 2021 roku Volkswagen zaprezentował wersję ID.3 GTX, która została wyposażona w dwa silniki elektryczne i system napędu na cztery koła. Model GTX wyróżnia się sportową stylistyką i dynamiczną jazdą, co czyni go atrakcyjnym rozwiązaniem dla miłośników sportowych aut.

Historia ID.3 to dowód na to, że Volkswagen nie tylko stawia na rozwój elektromobilności, ale także potrafi tworzyć innowacyjne i atrakcyjne pojazdy, które są gotowe na przyszłość. ID.3 to początek nowej ery dla Volkswagena i dla całego rynku samochodów elektrycznych.

Wersje ID.3 – dla każdego coś miłego

Volkswagen ID.3 to samochód elektryczny, który dostępny jest w kilku różnych wersjach, aby sprostać różnym potrzebom i budżetom. Od podstawowej wersji Pure po topowe Pro i Max, każdy znajdzie coś dla siebie. Różnice pomiędzy wersjami dotyczą przede wszystkim poziomu wyposażenia, pojemności baterii i zasięgu, a także designu i funkcjonalności.

Wersja Pure to najprostsza i najtańsza opcja, idealna dla osób poszukujących niedrogiego i ekologicznego samochodu miejskiego. Wersja Pro oferuje bogatsze wyposażenie, większą baterię i dłuższy zasięg, co czyni ją idealną do codziennego użytku. Wersja Max to prawdziwy luksus dla wymagających klientów – oferuje jeszcze więcej funkcji, większą moc i bardziej sportowy charakter.

Warto również wspomnieć o ofercie baterii – w zależności od wersji, ID.3 może być wyposażony w baterię o pojemności od 45 kWh do 77 kWh. To wpływa bezpośrednio na zasięg, który w przypadku najmocniejszej wersji może wynosić nawet 550 km na jednym ładowaniu.

Na polskim rynku najpopularniejszą wersją ID.3 jest Pro. To prawdopodobnie wynik idealnego połączenia ceny i możliwości, które w zupełności wystarczą do codziennej jazdy. Wersja Max cieszy się z kolei większą popularnością wśród osób poszukujących luksusowego i wydajnego samochodu.

Oczywiście, wybór konkretnej wersji ID.3 zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z dostępnymi opcjami i porównać je ze swoimi oczekiwaniami.

Volkswagen ID.3

Źródło: https://uploads.vw-mms.de/system/production/images/vwn/037/076/images/13651e78c96e2234c3daecbfec68e12f7a8c3f44/DB2021AU00549_web_1600.jpg?1649157743

Plusy ID.3 – co sprawia, że jest tak wyjątkowy?

Volkswagen ID.3 to nie tylko samochód, to prawdziwa rewolucja w świecie motoryzacji. To pierwszy w pełni elektryczny hatchback Volkswagena, który odważnie wkracza w przyszłość. A ta przyszłość, przynajmniej jeśli chodzi o ID.3, wygląda naprawdę obiecująco.

Przede wszystkim, ID.3 oferuje imponujący zasięg, który pozwala na swobodne podróżowanie bez obaw o brak prądu. W zależności od wersji i pojemności baterii, zasięg ID.3 może sięgać nawet 420 kilometrów. To wynik, który stawia go w czołówce aut elektrycznych.

Ale ID.3 to nie tylko zasięg. To również komfort jazdy, który jest niezaprzeczalnie jednym z największych atutów tego samochodu. Gładkie przyspieszenie, cicha praca silnika i intuicyjne prowadzenie sprawiają, że każda podróż ID.3 to prawdziwa przyjemność. Do tego dochodzi jeszcze bogate wyposażenie, w tym systemy bezpieczeństwa, które dbają o komfort i bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

ID.3 to również samochód, który wpisuje się w trendy ekologiczne. Jazda elektrycznym autem to zero emisji spalin, co znacząco wpływa na zmniejszenie naszego śladu węglowego. W czasach, gdy troska o środowisko staje się coraz ważniejsza, ID.3 jest prawdziwym bohaterem.

A na koniec, nie można zapomnieć o designie. ID.3 ma dynamiczny i nowoczesny wygląd, który przyciąga wzrok. To samochód, który świetnie prezentuje się zarówno w mieście, jak i na trasie.

Podsumowując, Volkswagen ID.3 to samochód, który łączy w sobie wiele zalet: imponujący zasięg, komfort jazdy, zaawansowane technologie, przyjazne dla środowiska rozwiązanie i atrakcyjny design. To prawdziwa rewolucja w świecie motoryzacji, która otwiera nowe możliwości dla przyszłości.

Minusy ID.3 – gdzie VW mógł zrobić więcej?

No dobrze, czas na gorzką prawdę. Choć ID.3 to jednoznacznie ważny krok Volkswagena w stronę przyszłości, nie jest pozbawiony wad. Niektórym z nich można przeżyć, inne mogą być jednak dużym problemem dla potencjalnego kupca.

Jedną z głównych zastrzeżeń jest cena. ID.3, choć na pierwszy rzut oka wydaje się oferować świetny stosunek ceny do jakości, nie jest najtańszym samochodem elektrycznym na rynku. Konkurencja z koreańskimi markami takimi jak Hyundai czy Kia, oferującymi modele z porównywalnym zasięgiem i wyposażeniem, jest silna.

Kolejna kwestia to jakość wykonania. Choć ID.3 prezentuje się nowocześnie i stylowo, internauci wielokrotnie krytykowali użyte materiały we wnętrzu, które nie do końca dorównują jakości znanej z modeli Volkswagena z segmentu premium. Zdarzają się również zgłoszenia o drobiazgowych problemach z jakością montażu, np. niedbale spasowanych elementach lub skrzypiących plastikach.

Problematyczne okazuje się także oprogramowanie. W początkowych latach produkcji ID.3, użytkownicy narzekali na liczne błędy oprogramowania, wpływające na działanie systemu multimedialnego, systemów wspomagania kierowcy i funkcji infotainment. Choć Volkswagen regularnie wprowadza aktualizacje, niektórzy użytkownicy wciąż zgłaszają problemy z jego stabilnością.

W niektórych wersjach ID.3, a konkretnie w modelu Pure, brakuje możliwości ładowania z użyciem szybkiego prądu DC. To istotna wada, zwłaszcza w dłuższych trasach, gdzie czas ładowania może znacznie się wydłużyć.

Na koniec, warto wspomnieć o małej przestrzeni bagażowej. Choć w ID.3 jest ona wystarczająca na codzienne potrzeby, w porównaniu do konkurencyjnych modeli, szczególnie z segmentu SUV-ów, wypada słabo.

Pamiętajmy jednak, że ID.3 jest stosunkowo nowym modelem, a Volkswagen z pewnością pracuje nad usunięciem zgłaszanych problemów. Z czasem można spodziewać się modyfikacji, usprawnień i rozwoju oprogramowania, które usuną część z tych wad.

Volkswagen ID.3

Źródło: https://www.topgear.com/sites/default/files/2023/07/16-Volkswagen-ID.3.jpg

Wymiary, jednostki napędowe i popularność ID.3

No dobrze, czas na konkrety! ID.3 to hatchback, który zgrabnie wpasowuje się w segment kompaktowych aut. Jego wymiary nie są przesadnie duże, ale i nie są miniaturowe. Ma 4260 mm długości, 1809 mm szerokości i 1568 mm wysokości. To oznacza, że jest nieco krótszy od Golfa, ale sporo szerszy. W środku całkiem sporo miejsca, a bagażnik pomieści 385 litrów. Nie jest to rekord, ale wystarczająco, aby pomieścić zakupy tygodniowe, sprzęt sportowy czy weekendowe bagaże.

Sercem ID.3 jest oczywiście silnik elektryczny. Volkswagen oferuje różne wersje, a wszystko zależy od potrzeb i zasobności portfela. Najprostsza wersja, ID.3 Pure, ma silnik o mocy 125 KM, a bateria o pojemności 45 kWh pozwala na przejechanie około 340 km. Dla bardziej wymagających, ID.3 Pro oferuje silnik o mocy 204 KM i baterię o pojemności 58 kWh, co przekłada się na zasięg 420 km. A dla tych, którzy potrzebują jeszcze więcej mocy i zasięgu, mamy ID.3 Max z silnikiem 204 KM i baterią 77 kWh, która pozwala na przejechanie około 550 km. To naprawdę sporo, jak na samochód elektryczny!

I jak w przypadku każdego nowego samochodu, ID.3 budzi spore zainteresowanie. W Polsce, model ten szybko zyskał popularność, a Volkswagen wpisuje się w rosnący trend na elektryzację. Dane sprzedażowe mówią same za siebie: ID.3 jest obecnie jednym z najczęściej rejestrowanych elektrycznych samochodów osobowych w Polsce. Oczywiście, jest to sukces, ale i wyzwanie. Volkswagen musi utrzymać ten dynamizm i dalej rozwijać swoją ofertę elektrycznych samochodów, by pozostać w czołówce tego rynku. Więcej o ID.3 przeczytasz tutaj.

Volkswagen ID.3 – czy elektryczna rewolucja Volkswagena ma sens?

No i co? Volkswagen ID.3 – elektryczny hatchback, który miał zrewolucjonizować rynek, już od kilku lat jeździ po naszych drogach. Czy spełnił oczekiwania? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Z jednej strony – ID.3 to udane auto, które zadowoli większość użytkowników. Z drugiej strony – ma swoje wady, które w niektórych przypadkach mogą okazać się dealbreakerem.

W tym artykule przyjrzeliśmy się temu samochodowi z każdej strony. Od historii jego powstania, przez dostępne wersje i specyfikację techniczną, aż po plusy i minusy. Czy warto kupić ID.3? To już indywidualna decyzja, ale mam nadzieję, że nasz tekst pomoże Ci ją podjąć.

Pamiętaj jednak, że rynek samochodów elektrycznych dynamicznie się rozwija. A to oznacza, że już wkrótce możemy spodziewać się nowych modeli, które będą jeszcze bardziej innowacyjne i konkurencyjne. Czy ID.3 utrzyma się na fali popularności? Czas pokaże.

A co Wy myślicie? Jaki jest Wasz werdykt w sprawie ID.3? Dajcie znać w komentarzach!

Dane techniczne:

  • Długość: 4,26 m
  • Szerokość: 1,81 m
  • Wysokość: 1,57 m
  • Rozstaw osi: 2,77 m
  • Pojemność bagażnika: 385 l
  • Masa własna: od 1770 kg
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Inne popularne: