Bez względu na rodzaj silnika (tradycyjny czy wysokoprężny) wszystkie pojazdy posiadają filtry paliwa, które oczyszczają olej zanim dotrze do silnika. Ta brudna robota sprawia, że filtry są szczególnie podatne na gromadzenie się zanieczyszczeń, a gdy twój zostanie zatkany, pomaga dostrzec znaki ostrzegawcze i zająć się nimi tak szybko, jak to możliwe.
Problem z uruchomieniem silnika
Najczęstszą oznaką zatkanego filtra paliwa jest problem z uruchomieniem samochodu, ponieważ powoduje to wyczerpywanie się dopływu oleju do silnika. Chociaż brudny filtr paliwa prowadzi do trudności z zapłonem, całkowicie zatkany filtr ulegnie całkowitej awarii i silnik w ogóle się nie uruchomi.
Problemy przyspieszające
Jeśli wciśniesz gaz, aby przyspieszyć, ale prędkość się nie zmienia, prawdopodobnie masz zabrudzony filtr paliwa.
Częsta praca na biegu jałowym i rozpylanie
W wielu przypadkach silnik uruchomi się normalnie, ale wyłączy się, gdy spróbujesz się zatrzymać. Oznacza to, że wystarczająca ilość oleju przedostaje się przez filtr podczas jazdy, ale słabnie, gdy samochód stoi na biegu jałowym.
Ponadto, jeśli samochód pryska podczas jazdy z niską prędkością, prawdopodobnie filtr paliwa ma niewielką blokadę – znak, że potrzeba wymiany nie jest daleko.
Jeśli Twój samochód po raz kolejny się zepsuł i nie masz zamiaru wkładać w niego kolejnych pieniędzy, już dziś sprzedaj go w uznanym skupie aut Piaseczno.
Silne zapachy
Jeśli układ wydechowy Twojego pojazdu emituje silne opary, może to być oznaką zabrudzonego filtra paliwa. Może to oznaczać, że w grę wchodzą również inne szkodliwe problemy. W każdym razie nieprzyjemne zapachy oznaczają, że powinieneś jak najszybciej zwrócić się do specjalisty.
Przerywanie zapłonu/niska wydajność
Często osłabiony filtr paliwa powoduje wypadanie zapłonu silnika. W takich przypadkach szybkie czyszczenie może pomóc, ale może być również konieczna pełna wymiana. Ponadto, jeśli zużycie paliwa zacznie spadać lub silnik zachowuje się nienormalnie/nienormalnie, możesz potrzebować nowego filtra.
Uwaga: Nawet bez tych objawów możesz przeprowadzić szybką kontrolę jakości filtra paliwa, wyjmując go i dmuchając. Jeśli powietrze przechodzi, dobrze jest iść. Jeśli nie, wymaga wymiany.
Kiedy wymienić filtr paliwa?
Chociaż instrukcja obsługi zawiera szczegółowe informacje, większość producentów zaleca wymianę filtra paliwa co pięć lat lub 75 000 km. Z drugiej strony wielu mechaników uważa to oszacowanie za zbyt ekstremalne i sugeruje czyszczenie lub wymianę co 15 000 km. Ponieważ ten mały element ponosi dużą odpowiedzialność, jego regularna wymiana powinna być najwyższym priorytetem.