Scout Motors, amerykańska marka stworzona przez Volkswagena, zaprezentowała swoje pierwsze modele SUV i pickupa, które czerpią inspiracje z klasycznych pojazdów Scout z lat 60. i 70.
Scout Motors, nowa marka należąca do koncernu Volkswagen, dokonała oficjalnej prezentacji swoich pierwszych dwóch modeli: Traveler SUV oraz Terra pickup truck. Choć określane są jako „koncepcje gotowe do produkcji”, mają one wzbudzić duże zainteresowanie w amerykańskim segmencie motoryzacyjnym. Oba pojazdy zaprojektowano z myślą o miłośnikach retro, nawiązując do oryginalnych pojazdów Scout, które zyskały uznanie w latach 60. i 70.
Innowacyjna technologia i solidne osiągi
Oba modele zostały zbudowane na chassis typu body-on-frame z solidnym tylnym mostem i blokadami dyferencjałów z przodu i z tyłu. Co więcej, elektryczne silniki Scouta generują aż 1,000 lb-ft momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mph w około 3.5 sekundy. Choć nie ujawniono szczegółowych informacji na temat pojemności akumulatorów, przewiduje się, że Traveler i Terra będą w stanie przejechać do 350 mil na jednym ładowaniu, a dzięki architekturze elektrycznej 800V, możliwe będzie korzystanie z ładowania szybkim, osiągającym do 350kW.
Co więcej, dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi na pełną elektryfikację, przewidziano wersje pojazdów z systemami wydłużającymi zasięg, które mają umożliwić przejechanie ponad 500 mil. Traveler będzie w stanie holować do 3,175 kg, podczas gdy Terra aż 4,536 kg, a oba modele mogą przewozić niemal tonę ładunku. Wysoka prześwit i opon 35 cali, a także inne funkcje terenowe, takie jak wciągarka czy możliwość brodzenia w wodzie o głębokości bliskiej jednego metra, czynią te pojazdy idealnymi do off-roadu.
Praktyczność i nowoczesne wnętrze
Wnętrze obu modeli łączy tradycyjne elementy z nowoczesną technologią. Znajdziemy tu zarówno interfejsy dotykowe, jak i fizyczne przyciski, a także zaawansowane kamery i praktyczne tapicerki. W bagażniku z przodu znajdują się porty 120V oraz USB-C, co zwiększa funkcjonalność pojazdów.
W kabinie Terra dostępne są różne opcje siedzeń, w tym klasyczne dwumiejscowe ławki, a sam załadunek łóżka pickup wynosi 5,5 stopy, w nim również znajdują się gniazda z zasilaniem 120V oraz 240V. Przewidziano także różne opcje dachu, w tym otwarty i panoramiczny.
Rynek i ceny
Produkcja obu modeli planowana jest na 2027 rok, co oznacza, że Terra stanie się konkurentem dla takich modeli jak Ford F-150 Lightning, Rivian R1T czy Tesla Cybertruck. Scout Motors zamierza ustalić ceny w atrakcyjnych granicach od 50,000 do 60,000 dolarów, co kusi potencjalnych nabywców. Jednakże, jak zaznacza firma, wszystkie te kwoty mogą ulec zmianie.
Scott Keogh, szef Scout Motors, podkreśla, że kluczowym pomysłem marki jest tworzenie wytrzymałych i wszechstronnych pojazdów, które spełnią oczekiwania zarówno miłośników przygód off-roadowych, jak i rodzin szukających funkcjonalnych rozwiązań. Takie podejście ma na celu nie tylko odnowienie ikonicznej amerykańskiej marki, ale także stworzenie tysięcy miejsc pracy w USA.