Tesla wprowadza nową koncepcję autonomicznych taksówek z modelem Cybercab, który stawia na innowacyjne rozwiązania w dziedzinie ładowania elektrycznych pojazdów.
Ostatnia prezentacja Tesli wzbudza ogromne zainteresowanie, szczególnie w kontekście autonomicznych technologii w motoryzacji. Model Cybercab ma funkcjonować jako taksówka, która jest w stanie realizować przejazdy bez udziału kierowcy. Innowacyjnym elementem tego pomysłu jest ładowarka indukcyjna, która ma zapewnić możliwość bezprzewodowego ładowania akumulatorów pojazdu.
Ładowanie bez zaangażowania kierowcy
W kontekście autonomicznych pojazdów, kwestia ładowania staje się kluczowa. Model Cybercab, poruszający się bez kierowcy, musi być w stanie samodzielnie naładować swoje baterie. Wydaje się oczywiste, że Tesla mogłaby opracować system, który pozwoliłby na automatyczne podłączenie do standardowej ładowarki. Niemniej jednak, bardziej praktycznym rozwiązaniem, szczególnie w przypadku autonomicznych taksówek, byłoby możliwość parkowania na stacji indukcyjnego ładowania.
Indukcja jako komfort użytkowania
Koncepcja ładowania indukcyjnego zyskuje na popularności, ale wciąż wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Podobnie jak w przypadku smartfonów, bezprzewodowe ładowanie samochodów korzysta z technologii przesyłania energii przy użyciu wbudowanej cewki. Mimo że jest to wygodne, to niestety charakteryzuje się większymi stratami i wydłużonym czasem ładowania. Obecnie producenci samochodów elektrycznych poszukują sposobów na szybsze ładowanie, co może tłumaczyć powolny rozwój ładowarek indukcyjnych.
Przyszłość ładowania Tesli
Choć w przypadku ładowarki indukcyjnej Tesli konkretne informacje są na razie nieznane, można zauważyć, że firma zwykle dość powoli wprowadza nowe technologie do seryjnej produkcji. Pojawiają się spekulacje, że Tesla mogła jedynie zapowiedzieć coś, nad czym jeszcze prowadzone są testy, lub po raz kolejny wybiega w przyszłość z otwartymi pytaniami.
Przykłady wcześniejszych premier Tesli, jak Cybertruck oraz nowa Tesla Roadster, pokazują, że firma lubi budować napięcie wokół swoich projektów. Mimo że Cybertruck został zaprezentowany w 2016 roku, jego produkcja rozpoczęła się dopiero w 2023 roku. Z kolei Roadster pozostaje w fazie koncepcyjnej od 2017 roku. To może sugerować, że koncepcje Tesli warto traktować z pewnym dystansem na początku, zanim nie zaczną się one urzeczywistniać.