Średnie ceny paliw:

PB95

5,99 zł

PB98

6,56 zł

ON

6,07 zł

ON+

6,38 zł

LPG

2,95 zł

Stan baterii Tesli Model 3 po 241 tys. km przebiegu

Amerykański kierowca, który od pięciu lat eksploatuje Teslę Model 3 Performance, postanowił podzielić się swoimi doświadczeniami, dotyczącymi trwałości akumulatora oraz kosztów serwisowych swojego elektrycznego pojazdu.

Posiadając samochód, który przejechał już 241 401 km, właściciel postanowił dokładnie sprawdzić, jak akumulator znosi długotrwałe użytkowanie. Po pięciu latach użytkowania, okazało się, że pojemność baterii zmniejszyła się o zaledwie 8 do 10 proc. To oznacza spadek z 75,2 kWh na 66,2 kWh, co przekłada się na utratę 11,4 proc. pierwotnej sprawności.

Odnosząc się do tej sytuacji, można zadać pytanie: czy taki spadek pojemności jest znaczący? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Właściciel wskazuje, że mimo utraty zasięgu, która wynosi około 50 km, w codziennej eksploatacji nie odczuwa on poważnych konsekwencji. Głównie porusza się po mieście, co sprawia, że krótszy zasięg nie wpływa na jego rutynowe podróże.

Warto również zaznaczyć, w jaki sposób kierowca ładował swój pojazd. Mieszkając w bloku, nie miał możliwości ładowania w garażu. W związku z tym korzystał głównie z Tesla Supercharger, podłączając auto do szybkiej ładowarki średnio raz na dzień lub co dwa dni. Sesje ładowania trwały około 10 minut, co sprawiło, że stacja pracowała z pełną mocą. Specjaliści zauważają, że szybkie ładowanie może przyspieszać proces degradacji baterii, dlatego 10-proc. spadek pojemności w tym przypadku wydaje się akceptowalny.

Jednak to nie koniec testów trwałości. Kierowca chciał również sprawdzić, jak długo jego Tesla przetrwa bez serwisowania. Po przejechaniu 233 354 km pojazd praktycznie nie odwiedzał ASO. Właściciel chcąc zbadać wytrzymałość swojego auta, przekonał się, że po tak dużym dystansie wymagało ono jedynie niewielkiej naprawy. Usterki dotyczyły gniazda ładowania, akumulatora 12-woltowego oraz jednego z przycisków na konsoli. Całkowity koszt naprawy wyniósł około 1000 dolarów, co w przeliczeniu daje około 4000 zł. To jedyny serwisowy wydatek, który poniósł właściciel przez pięć lat użytkowania.

Koniec końców, wyniki tego doświadczenia podkreślają nie tylko trwałość akumulatora w Tesla Model 3, ale także bardzo niskie koszty utrzymania, co czyni ten model atrakcyjnym wyborem dla wielu potencjalnych nabywców. Przykład ten może stanowić cenny materiał dla osób rozważających zakup elektrycznego pojazdu i pragnących dowiedzieć się więcej na temat ich długoterminowego użytkowania.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,31407796,wlasciciel-tesli-model-3-zdradzil-jak-wyglada-jej-bateria-po.html

Inne popularne:

Reklama