Porównanie Opla Astry i Volkswagena Golfa w klasie kompaktowej

Ósma generacja Astry jest interesującą propozycją w segmencie hatchbacków, która, mimo zamknięcia w ramy stylistyki bliskiej Peugeota, udowadnia, że potrafi wyróżniać się na rynku. Proces elektryfikacji, nowoczesne technologie i walory użytkowe czynią ją godnym przeciwnikiem dla legendy – Volkswagena Golfa.

Nowa Astra – odświeżony wygląd i innowacyjne rozwiązania

Obecna Astra znacząco zerwała z wcześniejszymi rozwiązaniami stylistycznymi. Jej >wyrazisty< design przejmuje elementy z modelu Mokki, a charakterystyczne kształty nadwozia przyciągają wzrok na drogach. Kompaktowa Astra mierzy 437,5 cm długości, w wersji Sports Tourer osiąga 464 cm. Wysoka szerokość 186 cm oraz rozstaw osi wynoszący 268 cm gwarantują przestronność wnętrza.

Wnętrze Astry z powodzeniem oferuje miejsce dla czterech dorosłych osób, a fotele zachwycają wygodą i wsparciem. Ciekawym dodatkiem może być opcjonalny masaż foteli. Przestronność bagażnika również robi wrażenie – przy pojemności 422 litrów oraz możliwości uzyskania 1339 litrów po złożeniu kanapy, Astra jest przygotowana na wszelkie wyzwania.

Technologia i komfort jazdy

Kokpit Astry przynosi nową jakość, wyposażony w >wirtualne wskaźniki< o przekątnej 10 cali oraz centralny ekran odpowiadający za multimedia. Choć interfejs wymaga przyzwyczajenia, zyskał na efektywności dzięki możliwości >personalizacji<. Mimo sporej ilości nowoczesnych rozwiązań, Astra wciąż posiada fizyczne przyciski, co jest jej znaczną zaletą w porównaniu do niektórych konkurentów.

Golf – ikona, która nieustannie się rozwija

Volkswagen Golf od pięciu dekad jest jednym z najważniejszych graczy w segmencie kompaktowym, a ósma generacja nadal utrzymuje swoją solidną pozycję na rynku. Golf nie zmienił się drastycznie; pozostaje w swojej konserwatywnej stylistyce, będąc jednak jednym z najbardziej aerodynamcznych aut w klasie, z współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,27.

Wymiary Golfa są na stałym poziomie: długość 428 cm i szerokość 179 cm. Dzięki temu dobrze wpisuje się w kategorię uniwersalnych i praktycznych pojazdów. W nowej wersji zastosowano także nowoczesne technologie, takie jak matrycowe reflektory IQ.Light LED, które są opcją wartą zainwestowania w zapewnienie lepszej widoczności.

Silniki i osiągi

Pod kątem napędów obie marki udostępniają interesujące „miękkie hybrydy”. Astra wyposażona jest w 1.2 Turbo, wspieraną jednostką elektryczną, co poprawia jej dynamikę i komfort jazdy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h, a sprint do setki zajmuje około 9 sekund. Warto zauważyć, że Astra jest także w stanie holować przyczepę o masie 1150 kg.

Golf z kolei operuje na sprawdzonym 1.5 eTSI, który potrafi osiągnąć setkę w czasie 8,4 sekundy, oferując przy tym lepszą izolację akustyczną i wyższy komfort jazdy. Przyspieszenie w Golfie nie ujawnia problemów podczas wyprzedzania, nawet przy wyższych prędkościach.

Podsumowanie – trudny wybór w segmencie kompaktowym

Mimo wysokiej konkurencji, nowe modele obu marek udowadniają, że można zaspokoić różnorodne potrzeby kierowców. Astra startuje z poziomu 103 tysięcy zł, a Golf otwiera ceny od 115 990 zł. Choć Astra jest tańsza w wielu konfiguracjach, Golf zyskuje wysokie noty za jakość wykończeń i multimedia, co sprawia, że wybór pomiędzy nimi może być sporym wyzwaniem. Użytkownicy z pewnością docenią zarówno nowoczesność Astry, jak i ponadczasowość Golfa, co dobrze wróży przyszłości tego segmentu.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,189411,31417382,opel-astra-1-2-turbo-edtc-vs-vw-golf-1-5-etsi-starcie-ikon.html

Inne popularne: