Nowy Ford Ranger: uniwersalny pikap dla budowlańców i miłośników surfingu

Ford Ranger – od ikony do wszechstronnego partnera w pracy i zabawie

Ford Ranger, obecny na rynku od stycznia 1982 roku, zdołał przetrwać próbę czasu i ewoluować w coś znacznie więcej niż tylko spartańskiego pick-upa. Przez 42 lata przeszło wiele zmian, a dzisiaj Ranger staje przed nami jako połączenie lifestyle’u, funkcjonalności roboczej oraz możliwości terenowych. To auto, które nie tylko spełnia wymagania dnia codziennego, ale także nie wstydzi się zaparkować na modnej ulicy po pracy.

Silnik – moc do zadań specjalnych

Zmiany zaczynają się już przy silnikach. Kiedyś Ranger oferował maksymalnie 160 koni mechanicznych w wersjach benzynowych oraz… całe 59 koni w silniku diesla o pojemności 2,2 litra. Dzisiaj 170 koni w najniższej wersji z nowoczesnym silnikiem 2.0 EcoBlue to tylko wstęp do prawdziwych osiągów. W ofercie znalazły się także potężne wersje, takie jak 205 koni oraz 240 koni w 3-litrowym silniku V6. Kto powiedział, że pick-up musi być tylko roboczy?

Dla tych, którzy marzą o ekologicznych rozwiązaniach, dostępny jest Ranger Plug-In Hybrid o mocy 279 koni mechanicznych z zasięgiem do 45 kilometrów na napędzie elektrycznym. Spory krok w stronę zrównoważonego rozwoju, chociaż czy w zakładzie pracy będą się spodziewać dźwięków silnika elektrycznego, to już inna kwestia.

Napęd i terenowe możliwości

To, co czyni Rangera wyjątkowym, to nie tylko silnik, ale także napęd. System e-4WD z silnikami EcoBlue to prawdziwa rewelacja, umożliwiająca ręczne i automatyczne sterowanie napędami. Wybór odpowiedniego trybu jazdy to jak znalezienie odpowiedniej melodii w samochodowym radiu – kilka kliknięć i już możemy cieszyć się jazdą w terenie.

Konstrukcja – siła i wytrzymałość

Pojazd został zaprojektowany z myślą o wytrzymałości. Pod luksusową kabiną kryje się sztywna rama, wykonana z wysokiej jakości stali, która zwiększa sztywność konstrukcji o 30%. Dodatkowo, nowy Ranger jest dłuższy i szerszy, co tylko podnosi jego stabilność na drodze, ale nie ma się co obawiać o manewrowość – to dalej sprawny pick-up, który poradzi sobie w ciasnych miejscach.

Funkcjonalność przyczepy

Ranger to także król ciężarówek, oferujący maksymalną masę przyczepy wynoszącą 3500 kg. Dzięki nowoczesnym systemom, takim jak Trailer Coverage, Pro Trailer Backup Assist czy Auto Hitch, manewrowanie z przyczepą staje się dziecinnie proste. A to wszystko w połączeniu z pojemną skrzynią załadowczą o pojemności 1200 litrów. Czasem można pomyśleć, że Ranger ma wszystko, oprócz herbaty na wynos i parasola na deszcz.

W nowym Fordzie Ranger można także znaleźć praktyczne gniazdko 230V o mocy 400 W, które z pewnością przyda się do ładowania elektroniki – idealne na biwaku czy w trakcie pracy w terenie. Niezaprzeczalnie, nowe wcielenie Rangera wychodzi naprzeciw współczesnym oczekiwaniom i umożliwia korzystanie z auta w każdych warunkach, stając się niezastąpionym towarzyszem zarówno w pracy, jak i w codziennym życiu.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,31395023,nowy-ford-ranger-dla-budowlanca-czy-surfera-kultowy-pikap.html

Inne popularne: