Xiaomi zapowiada przełom w motoryzacji: elektryczny SUV Ultra na Nürburgring
Xiaomi, znany dotąd głównie z elektroniki użytkowej, wkracza w świat motoryzacji z imponującym osiągnięciem. Ich prototypowy, elektryczny SUV SU7 Ultra ustanowił czas okrążenia na legendarnym torze Nürburgring, wynoszący 6 minut 46.874 sekund. To nie tylko najszybszy czterodrzwiowy samochód, który pokonał tę trasę, ale również najszybszy samochód elektryczny w historii. Jednak warto podkreślić, że mówimy o prototypie, co stawia pewne pytania o jego finalną formę.
Elektryczna moc i zaawansowana technologia
Xiaomi SU7 Ultra napędzany jest przez potrójną jednostkę napędową z trzema silnikami elektrycznymi, generującymi łącznie 1 526 KM. Producent określa ten system jako HyperEngine V8s, zdolny do obracania się z prędkością aż 27 200 obr./min. Dzięki temu SUV może emitować ogromną moc, co umożliwia pełnowymiarowe osiągi na torze. Xiaomi zapewnia, że samochód jest wystarczająco mocny, aby przejechać dwa pełne okrążenia Nürburgringu bez przerwy.
Przygotowania do produkcji
Aby przygotować się do naszego odkrycia, inżynierowie Xiaomi przejechali 3 000 km w ciągu sześciu tygodni, udoskonalając przyspieszenie, skręcanie, hamowanie oraz zawieszenie. Przemierzony dystans ma na celu dopracowanie wszystkich szczegółów przed planowaną premierą wersji produkcyjnej SU7 Ultra, która ma wystartować na tor w 2025 roku. Ceny za ten pojazd mają wynosić około 814 900 juanów, co odpowiada nieco mniej niż 90 000 funtów.
Nowoczesny design i technologie
Już teraz SU7 Ultra wzbudza zachwyt swoim nowoczesnym wyglądem, który został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Pojazd generuje 285 kg docisku, co czyni go podobnym pod tym względem do superaut. Większość jego nadwozia wykonana jest z włókna węglowego, co nie tylko obniża jego wagę, ale także zwiększa wydajność. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 1,98 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi aż 350 km/h.
Przyszłość motoryzacji
Obecność Xiaomi na rynku motoryzacyjnym z takim osiągnięciem jest niewątpliwie zapowiedzią poważnej konkurencji dla zdrowych graczy jak Porsche, Tesla czy Rimac. Jak technologia elektryczna z wschodniego obszaru wprowadzi nową jakość w segment samochodów sportowych? Odpowiedź na to pytanie poznamy zapewne już wkrótce, gdy SU7 Ultra wejdzie na rynek. Warto obserwować dalszy rozwój wydarzeń – przyszłość motoryzacji staje się coraz bardziej elektryzująca.