HWA AG z ogromnym zaangażowaniem przywraca do życia legendarny model 190E, wprowadzając go w nową erę motoryzacji.
HWA AG, znana w branży motoryzacyjnej firma, przyciąga uwagę w niezwykły sposób dzięki swojej ekskluzywnej rekreacji kultowego Mercedesa 190E 2.5-16 Evo II. Warto zaznaczyć, że chociaż oryginalne modele nie ucierpiały podczas tego procesu, wiele standardowych wersji W201 zostało przekształconych w prawdziwe dzieła sztuki inżynieryjnej.
Innowacyjna przemiana
Wszystko zaczyna się od starannie wyselekcjonowanego, standardowego modelu Mercedes-Benz 190, zaprojektowanego przez legendarnego Bruno Sacco. Proces transformacji jest jednak radykalny – samochód zostaje dosłownie „rozerwani na kawałki”. HWA nie oszczędza czasu ani wysiłku, eliminując przednią i tylną część podwozia, które zastępuje niestandardowymi ramami motoryzacyjnymi z aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości.
Przesunięcie osi przedniej o 50 mm oraz gruntowne wzmocnienie środkowej części konstrukcji są kluczowymi elementami tego projektu. Cała struktura zostaje poddana elektrocoatingowi, co zapewnia znakomitą ochronę przed korozją, eliminując ryzyko rdzewiejących progów.
Silnik i osiągi
Jednym z najważniejszych aspektów tej przemiany jest zastosowanie silnika V6 biturbo o pojemności 3.0 litra, który przesunięty został jak najniżej i najdalej do tyłu, co zapewnia optymalne rozłożenie masy. Zespół HWA przewiduje moc na poziomie przekraczającym 450 KM, co czyni ten model prawdziwie sportowym autem.
Wszystkie te zmiany wymusiły zastosowanie niestandardowych elementów, takich jak wahacze pochodzące z DTM czy wysokiej klasy hamulce Brembo dostępne w wersji stalowej lub węglowo-ceramicznej. HWA współpracuje także z firmą Bosch, aby opracować unikalne systemy ECU i ESP.
Nowoczesne materiały i wysoka jakość
Całość została opakowana w oryginalną, w pełni niestandardową karoserię wykonaną z włókna węglowego. Każdy element, od drzwi po dach, został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności i estetyce tej unikalnej wersji. Pomimo ogromnych kosztów, które zaczynają się od 714 000 euro, praktycznie wszystkie z planowanych 100 sztuk zostały już zarezerwowane.
Podsumowanie
Gordian von Schöning, dyrektor HWA, podkreśla, że projekt ten to efekt wieloletnich doświadczeń w branży motoryzacyjnej oraz nowatorskiego podejścia, które łączy techniki znane dotąd głównie dużym producentom. HWA umiejętnie łączy tradycję z nowoczesnością, oferując fanom motoryzacji niepowtarzalne doświadczenie, które z pewnością zapadnie w pamięć.
HWA AG udowadnia, że można stworzyć coś wyjątkowego, czerpiąc pełnymi garściami z historii, nie utrudniając jednak miłości do klasyki, tylko nadając jej nowy, nowoczesny wymiar.