GAC z Chin odsłania swoje plany dotyczące Europy

GAC, czyli chiński producent samochodów elektrycznych, wraca do Europy z ambitnymi planami i niezwykle ciekawym portfolio, które ma szansę wstrząsnąć rynkiem motoryzacyjnym. Co przyniesie nowy gracz w strefie zeroemisyjnej?

GAC – nowy gracz na europejskim rynku

Podczas tegorocznego Paris Motor Show, chińska marka GAC z impetem zaprezentowała swoje aspiracje na europejskim rynku, zamierzając podbić kontynent swoimi elektrycznymi pojazdami. Ostatnie lata były dla GAC niezwykle udane – w 2022 roku sprzedaż wyniosła aż 2,5 miliona pojazdów, co czyni ją najszybciej rozwijającym się producentem elektryków, który przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy.

Innowacje na każdym kroku

GAC nie jest jednak tylko zwyczajnym producentem samochodów. Współczesna motoryzacja wymaga innowacyjnych rozwiązań, a GAC dostarcza ich pełen wachlarz – od solid-state batteries, poprzez ultra-szybkie stacje ładowania, aż po nowoczesne fabryki przyjazne środowisku, zwane Lighthouse Factory. Jeśli myślisz, że to tylko kolejny producent, który chce na siebie zwrócić uwagę, to grubo się mylisz.

Prezydent GAC International, Wei Haigang, podczas prezentacji powiedział: „Dzięki dokładnym badaniom rynku, nawiązanym partnerstwom oraz wykwalifikowanej kadrze lokalnej, stworzyliśmy solidne fundamenty do naszego wejścia na europejski rynek.”

Zaskakujące modele w ofercie

Co więc GAC zamierza zaoferować europejskim kierowcom? Przede wszystkim, dwa modele, które z pewnością zwrócą uwagę: AION V oraz HYPTEC HT.

AION V to elektryczny SUV, który zaprasza nas na jazdę pełną emocji. Zasięg wynoszący 466 mil i możliwość naładowania baterii na 230 mil zaledwie w 15 minut robi wrażenie. A kto nie chciałby skosztować napoju z mini-lodówki, czekając na naładowanie swojego smartfona?

Z kolei HYPTEC HT to propozycja dla tych, którzy cenią sobie luksus. Ten elegancki SUV łączy w sobie minimalizm z zachodnią estetyką i orientalnym stylem. Co więcej, jego osiągi mówią same za siebie: przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jedynie 5,8 sekundy.

A jeśli marzysz o dającej energię superkarze? GAC ma również na to odpowiedź – model HYPTEC SSR, który zaskakuje przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w jedyne 1,9 sekundy. Niestety, na europejskich drogach pojawi się nieprędko… Może trzeba poczekać na odpowiedni moment?

Strategia ekspansji i lokalne wsparcie

Podczas prezentacji GAC ujawniono również strategie na przyszłość, w tym tzw. „1551 Internationalisation Strategy”, w ramach której Europa jest kluczowym obszarem do zainwestowania. „Integracja z Europą i wkład w jej rozwój to nasza wizja” – powiedział Wei Haigang. W planach znajduje się także opracowanie odpowiedniej infrastruktury ładowania, co w Chinach udało im się zrealizować z sukcesem.

Na koniec, nie sposób nie zauważyć, że GAC ma zarówno wizję, jak i umiejętności, aby stać się istotnym graczem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. „Niech twórczość połączy się z technologią” – to motto, które GAC zamierza wprowadzić w życie. Z niecierpliwością czekamy na premierę ich modeli w Europie!

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/advertisement-feature/chinas-gac-shares-its-european-plans

Inne popularne: