GAC – chiński potentat motoryzacyjny znowu zwraca na siebie uwagę, tym razem z planami podboju Europy.
Wielki powrót GAC do Paryża
Marka GAC, której debiut na paryskich targach motoryzacyjnych miał miejsce w 2018 roku, ponownie zaskoczyła wszystkich swoją wizją przyszłości motoryzacji. Po sześciu latach od pierwszego wystąpienia, GAC nie tylko przetrwał na rynku, ale stał się jednym z trzech wiodących globalnych producentów pojazdów elektrycznych, sprzedając w ubiegłym roku aż 2,5 miliona samochodów. Umówmy się, nie jest łatwo przebić się na wykładzinę europejskich dróg, ale GAC jest na dobrej drodze, aby to zrobić.
Widok na Europę
Prezydent GAC International, pan Wei Haigang, na ostatnim paryskim salonie motoryzacyjnym zapowiedział, że ich ambitne plany obejmują nie tylko sprzedaż samochodów, ale także wprowadzenie całkowicie świeżego doświadczenia motoryzacyjnego w Europie. „Aby lepiej sprostać potrzebom europejskich klientów, przeprowadziliśmy obszerne badania rynkowe i zbudowaliśmy lokalny zespół talentów” – mówił ze zdecydowaniem, niczym strateg wysyłający swoje wojska na podbój.
Nowe modele w ofercie
Na paryskiej scenie pojawiły się dwa nowe modele: AION V oraz HYPTEC HT. AION V to elektryczny SUV, który jak na chiński pojazd przystało, ma znakomitą charakterystykę. Oferując zasięg do 466 mil i znakomitą technologię szybkiego ładowania, umożliwia uzupełnienie 230 mil w zaledwie 15 minut. Ale to nie wszystko – w czasie ładowania można schłodzić napój w mini lodówce na pokładzie. Elegancko, prawda?
Natomiast, dla miłośników luksusu, HYPTEC HT łączy minimalistyczny styl zachodni z wschodnim połyskiem. W środku znajdziemy luksusowe skórzane fotele i system dźwiękowy Dolby, który sprawi, że podróż stanie się czystą przyjemnością. A przyspieszenie do 100 km/h w jedyne 5.8 sekundy? To doprawdy robi wrażenie.
Supernowoczesna technologia
Chociaż te modele brzmią fenomenalnie, GAC ma jeszcze as w rękawie – superauto HYPTEC SSR. Z przyprawiającymi o zawrót głowy osiągami – od 0 do 100 km/h w 1.9 sekundy i momentem obrotowym wynoszącym 8850 lb ft – to czysta adrenalina na czterech kołach. Można tylko żałować, że na razie nie będzie dostępne w Europie, ale prezydent zapewnia, że mają oko na rynek.
Strategia Ekspansji i Infrastruktura Ładowania
W kontekście ekspansji w Europie, GAC zaprezentował swoją strategię „1551 Internationalisation Strategy”, której celem jest nie tylko sprzedaż samochodów, ale także stworzenie solidnego systemu wsparcia dla klientów. Dodajmy do tego rozwój infrastruktury ładowania, w której GAC posiada już doświadczenie z Chin, gdzie zbudowano 1066 stacji superładowania.
Podsumowując, GAC wkracza na rynek europejski z zamiarem nie tylko sprzedawania pojazdów, ale także wprowadzenia nawigacji w kierunku ekologicznej przyszłości. W miarę jak ich plany stają się rzeczywistością, możemy być pewni, że nadchodzące lata przyniosą wiele innowacji i emocjonujących rozwiązań dla miłośników motoryzacji. Czas na rewolucję!
Źródło: https://www.topgear.com/car-news/advertisement-feature/chinas-gac-shares-its-european-plans