Andy Wallace z Bugatti: Mistral nadal przyspieszał po osiągnięciu 282 mph

Andy Wallace ustanowił nowy rekord prędkości dla kabrioletów, osiągając zawrotną prędkość 282 mph (456 km/h) w swoim Bugatti. To niesamowite osiągnięcie rzuca nowe światło na możliwości współczesnych samochodów sportowych.

Jazda z prędkością 282 mph nie jest zadaniem łatwym ani bezpiecznym, zwłaszcza gdy mówimy o pojeździe bez dachu. Andy Wallace, doświadczony kierowca testowy, podzielił się swoimi wrażeniami z tego spektakularnego wyczynu, który miał miejsce w chłodny listopad. Jak wspomniał, warunki atmosferyczne były dość nieprzyjemne, z niewielką ilością wilgoci, która zbierała się na szybie. Mimo to, udało mu się zachować kontrolę nad pojazdem.

Bezpieczna prędkość w ekstremalnych warunkach

Wallace przyznał, że poruszanie się z tak dużą prędkością w kabriolecie może wydawać się przerażające, jednak jego doświadczenie polegało na tym, że wnętrze samochodu nie było aż tak głośne, jak można by się spodziewać. Zaznaczył, że jego kask nie poruszał się podczas jazdy, co było zaskakujące w kontekście silnych przepływów powietrza. Zamiast tego, Wallace usłyszał dźwięk powietrza, które przelatywało nad szybą.

Jednakże sytuacja zmieniała się w miarę przyspieszania – na prędkości graniczące z 300 km/h (186 mph) hałas stawał się już nieco bardziej nieprzyjemny. Mimo to, całe doświadczenie prowadzenia Bugatti miał „niesamowite”, osiągając prędkości 427 km/h bez wibracji czy jakiegokolwiek uczucia destabilizacji, co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę dynamiczny charakter takiej jazdy.

Techniczne wyzwania i umiejętności

Podczas swoich prób, Wallace musiał zmagać się z różnymi wyzwaniami, takimi jak interakcja pojazdu z powietrzem, szczególnie pod mostem, gdzie przy tak dużej prędkości zmiana kierunku mogła być niebezpieczna. Używał odpowiedniej lane, by zapewnić sobie stabilność, co wskazuje na umiejętności i profesjonalizm kierowcy.

Chociaż maksymalna prędkość była oczywiście celem, Wallace był świadomy ograniczeń technicznych swojego Bugatti. Dzielił się swoją strategią, jak zredukować prędkość na zakręcie, tak, aby nie uszkodzić opon ani nie utracić kontroli nad pojazdem. Dlatego kluczowe było precyzyjne podejście do manewrów oraz odpowiednie dobieranie prędkości w kluczowych momentach jazdy.

Osiągnięcie bliskie granic

Rekordowa prędkość 282 mph może wydawać się nieosiągalna, ale Wallace przyznał, że jazda z prędkością przekraczającą 300 mph nie była tak daleko w zasięgu jego możliwości. W kontekście oporu aerodynamicznego oraz niezliczonych testów, osiągnięcie tego wyniku było możliwe dzięki zaawansowanej technologii i doskonałym umiejętnościom kierowcy.

Bez wątpienia nowe osiągnięcia w świecie samochodów sportowych, jak te prezentowane przez Andy’ego Wallace’a, przesuwają granice tego, co uważamy za możliwe, inspirując przyszłe pokolenia miłośników motoryzacji do dalszych innowacji.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/supercars/bugattis-andy-wallace-mistral-was-still-climbing-after-282mph

Inne popularne: