Alpine zacznie korzystać z silników Mercedesa od 2026 roku

Alpine przestawia się na silniki Mercedes w F1 od 2026 roku

Wielu obserwatorów wyścigów Formuły 1 już wcześniej podejrzewało, że Alpine podejmie decyzję o współpracy z Mercedesem w zakresie silników oraz skrzyń biegów. Teraz to już oficjalna informacja – od sezonu 2026, zespół Alpine korzystać będzie z jednostek napędowych opracowywanych przez niemieckiego giganta.

Decyzja ta kończy niemal pięćdziesięcioletnią historię Renault w Formule 1, która zaowocowała 12 tytułami mistrza konstruktorów oraz 11 mistrzostwami kierowców. W tym czasie tylko Ferrari może poszczycić się większą liczbą osiągnięć. Niestety, ostatnia dekada dla Renault była pełna rozczarowań. Wszyscy zgodnie przyznają, że silniki Renault są najsłabsze w stawce, znajdując się z tyłu za Mercedesem, Ferrari i Hondą. Co gorsza, przy obecnym zastoju w rozwoju jednostek napędowych, szanse na poprawę sytuacji przed końcem 2025 roku są nikłe.

Warto zwrócić uwagę na ostatnie wyniki zespołu Alpine – po słabych występach zespół spadł na dziewiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Dopiero szokowa podwójna podium podczas Grand Prix Sao Paulo pozwoliła im na chwilową ulgę. To skłoniło zespół do przemyślenia swojej strategii i kierunku rozwoju.

Decyzja o przejściu na silniki Mercedes jest więc zrozumiała. Współpraca z AMG daje Alpine nie tylko dostęp do silników, ale także przekłada się na nowoczesne i efektywne skrzynie biegów. Umowa obejmująca okres obowiązywania nowych regulacji w Formule 1, prawdopodobnie do 2030 roku, może otworzyć przed Alpine nowe możliwości rozwoju oraz zwiększenia konkurencyjności na torze.

Z niecierpliwością czekamy na rozwój sytuacji i przyszłe występy zespołu, zwłaszcza po tak ambitnej decyzji. Być może wkrótce zobaczymy Pierre’a Gasly’ego, który zdobywa tytuł mistrza świata w 2026 roku, co będzie spełnieniem marzeń nie tylko zespołu, ale i jego fanów.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/formula-one/its-official-alpine-will-use-mercedes-engines-2026

Inne popularne: