Jak zbudować wersję Mercedesa 190E Evo II za 715 tysięcy funtów

HWA przywraca świetność legendarnemu Mercedesowi 190E

HWA AG, znane z produkcji samochodów sportowych, podjęło się wyjątkowego zadania: rekreacji kultowego Mercedesa 190E 2.5-16 Evo II. Nie chodzi tutaj tylko o prostą renowację – zespół HWA wprowadza innowacyjne rozwiązania, które znacząco poprawiają osiągi oraz komfort pojazdu.

Od podstaw do super samochodu

Proces rekonstrukcji rozpoczyna się od „ręcznie wyselekcjonowanego” egzemplarza Mercedes-Benz 190. Już na tym etapie pojazd jest starannie oceniany i poddawany szczegółowym analizom, po czym zostaje brutalnie rozebrany do najdrobniejszych elementów. HWA nie oszczędza czasu i energii, by wprowadzić zmiany, które uczynią ten model znacznie bardziej zaawansowanym technologicznie.

Jednym z kluczowych kroków jest całkowite usunięcie przednich i tylnych sekcji podwozia, które zastępowane są niestandardowymi aluminiowymi i stalowymi ramami. W celu poprawy dynamiki jazdy oś przednia została przesunięta o 50 mm, a cały środkowy odcinek został wzmocniony. Pojazd zyskuje także zabezpieczenie przed korozją na poziomie wielkoskalowej produkcji.

Silnik, zawieszenie i właściwości jezdne

Wszystkie modyfikacje mają na celu optymalne umiejscowienie silnika 3.0-litrowego V6 biturbo. Dzięki przesunięciu silnika oraz skrzyni biegów, 190E staje się samochodem z przednim silnikiem w układzie mid-engine, oferującym ponad dwukrotnie większą sztywność torsyjną w porównaniu do oryginału. HWA prognozuje moc na poziomie ponad 450 KM.

Samochód wyposażony jest w zaawansowane zawieszenie, które ma swoje korzenie w wyścigach DTM. Do tego zastosowano hamulce Brembo, dostępne w wersji stalowej lub węglowo-ceramicznej oraz systemy ECU i ESP, opracowane we współpracy z Bosch. Te innowacje czynią z 190E prawdziwego potwora na drodze.

Oryginalność w nowoczesnej odsłonie

Pojazd od HWA nie tylko zachowuje wiele cech oryginału, ale także wprowadza do niego nowoczesne rozwiązania. Całość obudowana jest nowym, dedykowanym nadwoziem wykonanym z karbonu, co znacząco obniża wagę samochodu. Każdy z 100 egzemplarzy ma być wyjątkowy, a każdy z nich wyceniony na minimum 714 tysięcy euro.

Wnioski

HWA nie tylko czyni ze starego klasyka nowoczesny supersamochód, ale także przywraca mu dawną świetność w sposób, który zadowoli najbardziej wymagających miłośników motoryzacji. Projekt ten świadczy o niezwykłej pasji i zaangażowaniu w tworzenie samochodów, które łączą tradycję z nowoczesnością.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/modified/heres-how-you-build-a-ps715k-version-wild-mercedes-190e-evo-ii

Inne popularne: