Jak zbudować niesamowitego Mercedesa 190E Evo II za 715 tysięcy funtów

HWA AG zrealizowało niezwykły projekt, który przywraca do życia legendarny model Mercedes-Benz 190E Evo II. W artykule przyjrzymy się, jakie modyfikacje wprowadzono w tej superekskluzywnej reinkarnacji. To nie tylko restauracja klasyka, ale także nowoczesna interpretacja sportowego sedana.

HWA AG, znana z doświadczenia w branży motorsportu, zaprezentowała swoją wersję Mercedesa 190E 2.5-16 Evo II, która łączy w sobie nowoczesność i ducha oryginału. Warto zauważyć, że żaden z oryginalnych modeli nie został zniszczony, jednak wiele standardowych 190-ek W201 musiało odejść na zawsze, by stworzyć tę unikalną konstrukcję.

Wszystko zaczyna się od solidnych fundamentów

Proces kreacji zaczyna się od starannie wybranego egzemplarza Mercedes-Benz 190, który jest poddawany dokładnym przekształceniom. HWA nie szczędzi wysiłków, aby jego podstawy były naprawdę solidne — przednie i tylne sekcje podwozia są całkowicie usuwane, a w ich miejsce wstawiane są aluminiowe oraz stalowe ramy o wysokiej wytrzymałości, zaprojektowane specjalnie do sportowych zastosowań.

Bardziej wydajne rozmieszczenie komponentów

Ruch przedniej osi o 50 mm do przodu, wzmocnienie stalowego midsection oraz elektrokoating dla ochrony przed korozją to tylko niektóre z działań, które mają na celu zapewnienie lepszej konstrukcji. Takie modyfikacje umożliwiają umiejscowienie silnika Mercedes 3.0-litrowego biturbo V6 jak najniżej i dalej do tyłu, co przekłada się na bardziej efektywną dystrybucję masy i poprawę dynamiki jazdy.

Potężny silnik i nowoczesne zawieszenie

HWA postarało się, aby moc silnika wzorował się na oryginalnym Evo II, a turbodoładowany V6 dostarcza ponad 450 KM. Aby wykorzystać tę moc w sposób efektywny, zaimplementowano zaawansowane elementy zawieszenia oraz hamulce Brembo, które mogą być wykonane zarówno ze stali, jak i w wersji węglowej. Co więcej, HWA współpracowało z Bosch w celu stworzenia dedykowanego systemu ECU oraz ESP, które zapewniają narzędzia niezbędne do osiągania doskonałych osiągów na torze.

Wszystko oparte na podzespołach wyścigowych

Cała karoseria została wykonana z wysokiej jakości kompozytów węglowych, co przyczyniło się do niskiej masy całego pojazdu. Nowe drzwi, zmodernizowany dach oraz unikalne struktury przodu i tyłu to efekt pracy nad jednym z 100 planowanych samochodów. Każdy z tych wyjątkowych egzemplarzy zaczyna się od ceny około 714 tysięcy euro.

Znaczenie doświadczenia HWA AG

„Nie tylko korzystamy z naszego doświadczenia w motorsporcie, ale także z technik i partnerstw, które zwykle są zarezerwowane dla dużych producentów”, zauważył Gordian von Schöning, szef HWA. Inspiracje z wyścigowych torów oraz inżynieryjna precyzja sprawiają, że nowe wcielenie 190E zasługuje na miano Evo II, mimo że żaden oryginalny model nie został wykorzystany w tej unikalnej produkcji.

Współczesna interpretacja legendarnego modelu, jaką proponuje HWA AG, pokazuje, że klasyka i nowoczesność mogą iść w parze, oferując entuzjastom motoryzacji coś naprawdę wyjątkowego. Oczekiwania wobec tego projektu są wysokie — nie pozostaje nic innego, jak czekać na to, co przyniesie przyszłość.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/modified/heres-how-you-build-a-ps715k-version-wild-mercedes-190e-evo-ii

Inne popularne: