Nissan Frontier z silnikiem V6 o mocy 446 KM i manualnym hamulcem ręcznym

Nissan Motorsport zaprezentowało na targach SEMA nowy, jedyny w swoim rodzaju model, który przyciąga uwagę miłośników motoryzacji – Frontier ‘Tarmac’. To niezwykłe połączenie sztuki, technologii i ekstremalnych osiągów pokazuje, jakie kierunki rozwoju mogą przyjąć współczesne pickupy.

Unikalny projekt ścigacza

Nissan Frontier ‘Tarmac’ to prawdziwa gratka dla entuzjastów motoryzacji, którzy cenią sobie moc, design oraz niespotykane rozwiązania. Samochód oparty jest na wersji PRO-X, ale został gruntownie zmodyfikowany. Co najważniejsze, jego pod maską znajduje się wodnie chłodzony superładowacz, który podnosi moc do imponujących 446 koni mechanicznych przy 400 lb-ft momentu obrotowego. Taki potencjał z pewnością zaniepokoi niejednego kierowcę sportowego auta.

Zaawansowana konstrukcja

Tarmac wyróżnia się niemal doskonałymi parametrami jezdnymi. Oprócz potężnej jednostki napędowej, Nissan zastosował nową układ hamulcowy z dodatkowymi zaciskami z tyłu, co pozwala na łatwiejsze wykonywanie driftów i manewrów z wykorzystaniem ręcznego hamulca. Nowy zestaw zawieszenia obniża pojazd o sześć cali, co sprawia, że wygląda on naprawdę spektakularnie. W rezultacie pojazd leży na drodze niemal na poziomie mrówki.

Design, który przyciąga wzrok

Z zewnątrz, Nissan Frontier 'Tarmac’ zachwyca intensywnym kolorem Afterburn Orange oraz nowoczesnym, aerodynamicznym nadwoziem z włókna węglowego. Wytworne zderzaki i spoilery podkreślają sportowy charakter auta, a poszerzone nadkola sprawiają, że jest ono o cztery cale szersze niż standardowy model. Z kolei felgi Nismo o średnicy 20 cali są obute w opony Yokohama Advan, co dopełnia zaawansowaną estetykę projektu. Dodatkowo, neonowe oświetlenie podwozia podnosi efekt wizualny, przypominając klimat gier wyścigowych.

Wnętrze pełne zaawansowanych rozwiązań

We wnętrzu znajdziemy m.in. sportową kierownicę pokrytą włóknem węglowym i Alcantarą oraz fotele Recaro, które zapewniają doskonałe wsparcie podczas dynamicznej jazdy. Jednak to duży manualny hamulec ręczny przykuł największą uwagę, inspirując do stworzenia własnych filmów w stylu Gymkhana.

Przyszłość wyścigowych pickupów

Kevin Lutz z Nissan Motorsport, komentując debiut modelu na targach, zauważył, że historia pokazuje, iż pickupy o niskim zawieszeniu i wysokiej wydajności mogą wrócić do łask. Nissan widzi potencjał w personalizacji tych pojazdów, co oznacza, że producent planuje wprowadzenie kolejnych wydajnych części Nismo w przyszłości. Choć na razie nie ma informacji o oficjalnej dostępności modelu na rynku, sam koncept wzbudza ogromne zainteresowanie.

Nissan Frontier ‘Tarmac’ to nie tylko propozycja dla zapalonych kierowców, ale także dowód na to, że pickupy mogą łączyć funkcjonalność z ekstremalnymi osiągami i unikatowym stylem. Kto wie, może wkrótce doczekamy się wersji dostępnej dla szerszej publiczności?

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/modified/wild-nissan-frontier-has-a-446bhp-supercharged-v6-and-a-manual-handbrake

Inne popularne: