Średnie ceny paliw:

PB95

6,01 zł

PB98

6,64 zł

ON

6,13 zł

ON+

6,38 zł

LPG

3,03 zł

Tył roku: bliższe spojrzenie na AGTZ Twin Tail

Zagato i Alpine łączą siły, tworząc wyjątkowy model A110 AGTZ Twin Tail

W świecie motoryzacyjnym, połączenia z niezwykłymi producentami często prowadzą do powstania wyjątkowych pojazdów, które łączą w sobie tradycję z nowoczesnością. Takim przykładem jest współpraca włoskiego projektanta Zagato z francuską marką samochodową Alpine, która zaowocowała stworzeniem modelu A110 AGTZ Twin Tail. To dzieło sztuki nie tylko zachwyca swoim wyglądem, ale również odzwierciedla bogatą historię wyścigów.

Zagato – mistrz w tworzeniu niezwykłych karoserii

Andrea Zagato, prezydent firmy oraz członek trzeciego pokolenia rodu Zagato, podkreśla, że jego firma nie jest tradycyjnym producentem samochodów, lecz konstruktorami nadwozi. „Zajmujemy się kostiumami, a nie technologią” – mówi Zagato, wskazując na najnowszy projekt. Model AGTZ nie jest tylko zmienioną wersją istniejącego auta, lecz rezultatem dogłębnej syntezy historii i nowoczesnych trendów.

Alpine A110 jako baza do kreatywności

Podstawą projektową modelu AGTZ jest sportowy Alpine A110, który zyskał sobie renomę dzięki niskiej wadze i zwrotności. Nowe nadwozie wykonane z włókna węglowego odzwierciedla elementy zaczerpnięte z wyścigowego dziedzictwa. Na uwagę zasługuje, że AGTZ inspiruje się A220, samochodem wyścigowym z lat 60., który na dobre wpisał się w historię Le Mans.

Unikalny design i innowacje technologiczne

Nowością, która przyciąga wzrok, jest dodatkowy aerodynamiczny tył, który można łatwo zdemontować. Dzięki temu kierowca zyskuje możliwość dostosowania modelu do swoich potrzeb, zmieniając go z wariantu sportowego w coś bardziej awangardowego. To połączenie funkcjonalności z designem przypomina nowoczesną sztukę użytkową.

Pod względem wydajności, AGTZ zachowuje parametry standardowego A110, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 276 km/h i przyspieszając od 0 do 100 km/h w nieco ponad cztery sekundy. Te osiągi są możliwe dzięki zachowaniu niskiej masy nadwozia, która nie przekracza standardowego modelu, nawet przy możliwych ulepszeniach silnika.

Współpraca z polskim dealerem i przyszłość motoryzacji

Warto zaznaczyć, że projekt ten nie powstałby, gdyby nie współpraca z polskim dealerem luksusowych samochodów, La Squadra, dowodzonym przez Jakuba Pietrzaka. Jego wizja połączenia historii Alpine z nowoczesnym designem stała się inspiracją do realizacji idei stworzenia AGTZ. „Bez znajomości przeszłości nie można wymyślić przyszłości” – podkreśla Zagato, tłumacząc, jak tradycja i innowacyjność mogą współistnieć w jednym pojeździe.

AGTZ, wyceniony na 650 tysięcy euro (około 3 miliony złotych), z pewnością nie będzie powszechny na drogach. Ale jego wyjątkowość i możliwość indywidualizacji sprawiają, że staje się on czymś więcej niż tylko pojazdem – traktowany jest jako projekt artystyczny, który łączy w sobie pasję, historię oraz nowoczesne podejście do motoryzacji.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/big-reads/rear-year-a-closer-look-agtz-twin-tail

Inne popularne:

Reklama