Średnie ceny paliw:

PB95

5,99 zł

PB98

6,56 zł

ON

6,07 zł

ON+

6,38 zł

LPG

2,95 zł

Hybryda w porannych korkach: jak poradziłem sobie z elektrykiem i skuterem w Warszawie

Warszawski test mobilności, który odbył się w połowie września, zgromadził ponad 40 uczestników, którzy mieli za zadanie dotrzeć do centrum stolicy w porannych godzinach szczytu. Inicjatywa ta miała na celu nie tylko sprawdzenie, który środek transportu jest najskuteczniejszy, ale także zbadanie trudności związanych z poruszaniem się po mieście w zatłoczonej rzeczywistości.

Uczestnicy testu mobilności mieli do wyboru różnorodne środki transportu, w tym samochody elektryczne, hybrydowe, skutery elektryczne, tradycyjne rowery oraz transport miejski. Ja, jako przedstawiciel redakcji motoryzacyjnej, postanowiłem wybrać dużego hybrydowego SUV-a – Hyundai Santa Fe. Decyzja ta wiązała się z pewnym wyzwaniem, ponieważ poruszanie się po Warszawie w godzinach szczytu wymagało starannego planowania trasy. Na pomoc przyszła mi nawigacja w telefonie – korzystałem z dwóch aplikacji, Google Maps i NaviExpert, które niestety nie były zgodne w wyznaczaniu drogi.

Wybór padł na NaviExpert, który zaproponował trasę omijającą remontowany odcinek Trasy Łazienkowskiej. Test mobilności nie był jednak wyścigiem; wszyscy uczestnicy musieli przestrzegać przepisów drogowych. Mimo to, od razu założyłem, że skuter elektryczny oraz samochód elektryczny, dzięki przywilejom jazdy buspasem, mają większe szanse na dotarcie na metę szybciej niż mój hybrydowy pojazd.

Ostatecznie zameldowałem się na miejscu po 40 minutach jazdy. Jednak, doliczając dodatkowe 8 minut na znalezienie miejsca parkingowego oraz spacer do celu, mój całkowity czas wyniósł 48 minut. Okazało się, że dzięki wyborowi lepszej trasy udało mi się wyprzedzić auto elektryczne oraz uczestników korzystających z komunikacji miejskiej. Warto również odnotować, że rowerzyści dotarli na metę tuż po mnie, co wskazuje na ich wysoką wydajność w obliczu miejskich korków.

Podsumowanie wyników testu

Z całości testu wynika, że jednoślady zdecydowanie triumfowały nad innymi środkami transportu. Organizatorzy testu zadbali o szczegółową analizę wyników, na którą składały się emisje spalin, zużycie paliwa oraz wymagana ilość czasu na każdą z tras. Te informacje mogą być bardzo cenne dla wszelkich analiz dotyczących urbanistyki i polityki transportowej w miastach.

Warszawski test mobilności z pewnością dostarczył wielu cennych informacji na temat efektywności różnych sposobów poruszania się po stolicy. Cała inicjatywa podkreśla znaczenie przemyślanej polityki transportowej oraz poszukiwania rozwiązań, które ułatwią życie mieszkańców w kontekście rosnącego natężenia ruchu miejskiego.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,31405759,wygralem-z-autem-elektrycznym-ale-przegralem-ze-skuterem-pojechalem.html

Inne popularne:

Reklama