Według Forbesa, ponad 9 milionów amerykańskich kierowców ignoruje kontrolkę check engine przez 3 miesiące lub dłużej. W ten sposób nie tylko narażają swoje bezpieczeństwo, ale mogą również eskalować szkody pojazdu. Kontrolka check engine wymusza wizytę w Twoim serwisie i warsztacie naprawczym. Aby określić koszt naprawy, należy przeprowadzić diagnostykę, aby ustalić, co powoduje zapalenie się światełka. Najczęstsze naprawy świateł check engine to:
1. Luźny, brakujący lub uszkodzony korek wlewu
Jest to jeden z czynników, które zapalają kontrolkę check engine. Korek wlewu zapobiega parowaniu benzyny, a także utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie paliwowym. Jeśli korek wlewu paliwa jest uszkodzony lub go brakuje, wymień go natychmiast przy następnym postoju serwisowym.
2. Awaria czujnika tlenu
Jest to komponent odpowiedzialny za monitorowanie niespalonego tlenu. Monitoruje również ilość posiadanego paliwa. Wadliwy czujnik tlenu, jeśli nie zostanie natychmiast naprawiony, może mieć szkodliwy wpływ na katalizator samochodu.
3. Uszkodzony katalizator
Jest to część układu wydechowego samochodu, która odpowiada za przemianę tlenku węgla i innych szkodliwych gazów powstających podczas spalania w nieszkodliwe związki. Dzięki regularnej konserwacji można uniknąć awarii katalizatora. Zmniejszona oszczędność paliwa i niska wydajność to typowe objawy awarii katalizatora.
4. Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
Ten składnik odpowiada za monitorowanie ilości powietrza, które dostaje się do silnika. Typowe objawy awarii MAF to zmniejszony przebieg gazu, problemy z rozruchem, nagła zmiana położenia pedału przepustnicy i zgaśnięcie.
5. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (EGR)
Jest to system, który zmniejsza ilość tlenku azotu emitowanego z silnika samochodu, umożliwiając jego wydajniejszą pracę. Przekierowuje gorące spaliny do komór spalania, dzięki czemu paliwo łatwiej się nagrzewa i spala. Zatkany zawór można wyczyścić i ponownie zainstalować.
6. Wycieki
Każdy samochód posiada system podciśnienia odpowiedzialny za szeroki wachlarz funkcji. Na przykład hamulec działa podciśnieniowo. Węże próżniowe z czasem wysychają i pękają, ponieważ są narażone na ekstremalne zimno i intensywne ciepło. Wycieki podciśnienia mogą wywołać lampki kontrolne silnika. Najbezpieczniejszym sposobem uniknięcia tych spontanicznych wycieków jest zaplanowanie regularnych wizyt serwisowych samochodu.
Przestrzeganie regularnych harmonogramów konserwacji i serwisowania samochodów jest nie do przecenienia. Poza utrzymaniem Twojego pojazdu w doskonałym stanie, pomogą Ci one uniknąć kosztownych napraw.