Według pasażerów korzystanie z telefonu podczas jazdy, jazda tuż za innym samochodem, a także niebezpieczne wyprzedanie to najbardziej denerwujące zachowania kierowców podczas jazdy.
W Wielkiej Brytanii poprzez złagodzenie obostrzeń wzmógł się ruch na drogach. Przebadano ponad 2000 ankietowanych i wybrano 10 zachowań, które najczęściej powodują kłótnie podczas jazdy samochodem.
Korzystanie z telefonu w czasie jazdy to jedno z najbardziej denerwujących zachowań. Niestety, także w Polsce, problem jest spory. Coraz częściej przyczyną stłuczek i wypadków jest zaglądanie na ekran naszego smartfona. Nie inaczej jest z kierowcami, którzy preferują jazdę tuż za poprzedzającym go samochodem.
Kolejne czynniki, które wprowadzają w szał pasażerów i innych kierowców to gwałtowne hamowanie, które wynika z nieuwagi lub właśnie z jazdy tuż za innym autem.
W innych badaniach, przeprowadzonych przez Nissana, przekroczenie prędkości, brak kierunkowskazów i tamowanie lewego pasa to kolejne poważne problemy dla pasażerów, którzy chcą po prostu spokojnej i przyjemnej podróży.
Jazda na środkowym pasie i zmęczenie za kierownicą również powoduje niepokój pasażerów.
Badanie ujawniło, że brytyjscy kierowcy mają te same problemy, co ich europejscy odpowiednicy – chociaż po drugiej stronie kanału La Manche większy problem niż z tamowaniem pasa do wyprzedzania mają z paniami, które podczas jazdy poprawiają makijaż.
Arnaud Charpentier z Nissana AMIEO powiedział tak: „Ponieważ wszyscy chcemy na nowo poczuć radość z jazdy, ważne jest, aby zrozumieć, że sekret harmonijnej podróży często tkwi także w samych samochodzie”.
„Nowe badanie potwierdza przekonanie Nissana, że strategia wyposażenia pojazdu w intuicyjną technologię pomaga zmniejszyć stres i zmaksymalizować wygodę podczas każdej podróży”.
Bezpieczna jazda i dobra muzyka zostały uznane przez pasażerów za najważniejsze składniki przyjemnej podróży, a następnie dobra nawigacja i częste przerwy.
Ale podczas gdy respondenci zwracali uwagę na działania, których nienawidzą ze strony kierowcy siedząc na siedzeniu pasażera, to nie do końca zachowują się najlepiej, gdy sami kierują samochodem.
Co piąty przyznaje się do przekroczenia prędkości, 19% jechało maksymalnie zmęczonych i tyle samo jadło za kierownicą.
Co niewiarygodne, jeden na 25 respondentów ankietowanych przez OnePoll dla Nissana powiedział, że poprawiał makijaż podczas jazdy – podczas gdy siedem procent korzystało z telefonu podczas jazdy.
Nissan wprowadził na rynek przewodnik bezstresowej jazdy, inspirowany modelem crossovera Juke, który czerpie z intuicyjnej technologii samochodu i dających pewność funkcji wspomagających.
Jego model Juke jest wyposażony w zaawansowany system wspomagania jazdy ProPILOT, który utrzymuje zadaną odległość na autostradzie poprzez przyspieszanie i zwalnianie, aby dopasować się do samochodu poprzedzającego, oraz interwencję w martwym polu, która ostrzega kierowcę, jeśli wykryje pojazd na sąsiednim pas ruchu na autostradzie.
Arnaud Charpentier dodał: „Nissan stara się pomagać kierowcom i pasażerom czuć się bezpiecznie, komfortowo i szczęśliwie na drodze.
„Dzięki zaawansowanym funkcjom wspomagania jazdy, bezproblemowej łączności i luksusowemu wnętrzu Nissan JUKE sprawia, że jazda samochodem jest zarówno przyjemna, jak i relaksująca.”
10 najbardziej irytujących rzeczy, które robią kierowcy:
- Korzystanie z telefonu podczas jazdy
- Jazda tuż przed innym samochodem
- Niebezpieczne wyprzedzanie
- Hamowanie w ostatniej chwili
- Niepotrzebnie ostre lub nagłe hamowanie
- Przyśpieszenie
- Brak kierunkowskazów
- Tamowanie pasa do wyprzedzania
- Tamowanie środkowego pasa
- Jazda na wysokim poziomie zmęczenia