Jakie klocki hamulcowe wybrać? Polecane marki i rodzaje klocków

Wymiana klocków hamulcowych to nieunikniona konieczność, ale odpowiednio dobrany komplet może służyć całkiem długo. Dobre klocki nie powinny hałasować i pylić nadmiernie, a ponadto cechować się rozsądną ceną. Jakie marki dostarczają klocki o korzystnej relacji ceny do parametrów?

Jak dopasować klocki hamulcowe?

W doborze nowych klocków należy kierować się ich dopasowaniem do samochodu oraz do tarcz hamulcowych. Z reguły klocki poszczególnych producentów najlepiej współpracują z tarczami tej samej marki. Dlatego, jeżeli nie wymieniamy kompletu klocki + tarcze, to warto sprawdzić, jakiej marki tarcze mamy aktualnie w aucie. Dopasowanie dostępnych modeli klocków do naszego samochodu nie jest większym problemem – odpowiedni produkt można dobrać po numerze VIN lub łatwo wyszukać po modelu auta.

Rodzaje klocków hamulcowych

Podstawowym rodzajem są organiczne klocki azbestowe stosowane w lżejszych samochodach o niewysokiej mocy. Charakteryzują się niską ceną i przystosowaniem do spokojnej eksploatacji – są ciche, ale przy częstym i mocnym hamowaniu łatwo się przegrzewają oraz pylą i mają tendencję do przedwczesnego zużycia.

Klocki półmetaliczne są twardsze i nie zużywają się tak szybko. Lepsza skuteczność hamowania ma jednak większy wpływ na zużycie tarcz hamulcowych. Uchodzą też za bardziej hałaśliwe od klocków organicznych.

Klocki ceramiczne są najdroższe, ale charakteryzują się wysoką skutecznością hamowania, nie przyspieszają zużycia tarcz hamulcowych oraz nie powodują nadmiernego pylenia. Są stosowane głównie w samochodach o wysokiej mocy i znacznych osiągach.

Najlepsi producenci klocków hamulcowych

Na rynku dostępnych jest wiele marek klocków hamulcowych. Gdy wyszukiwarce sklepu internetowego wybierzemy nasze auto, to pojawi się lista dopasowanych do niego modeli klocków. Które z nich wybrać? Poniższe marki są uznawane za godne zaufania a ich klocki hamulcowe cieszą się dobrymi opiniami, ze względu na odpowiednią jakość i trwałość oraz dopasowaną cenę.

TRW to marka oferująca klocki hamulcowe pozycjonowane na średniej półce. W efekcie może zapewnić bardzo dobrą równowagę pomiędzy ceną a jakością. Modele TRW wykorzystują technologię powłoki COTEC, która m.in. ogranicza pylenie i ułatwia prawidłowe docieranie klocków z tarczą tuż po wymianie. W ofercie marki są klocki hamulcowe do wielu różnych modeli aut, tak jak np. klocki TRW GDB1330 przeznaczone do montażu w samochodach marek jak m.in.: Audi, Citroen, Ford, Peugeot, Skoda czy Volkswagen.

Klocki hamulcowe marki ATE uchodzą za nieco droższe, ale są jednocześnie polecane dosyć często, co wynika m.in. z ich długiej żywotności oraz niskiego pylenia. Ponadto są cenione też za cichą pracę i zachowanie wysokich standardów hamowania.

Febi Bilstein to marka o wieloletnim doświadczeniu, które przekłada się na wysoki poziom wykonania. Jednocześnie klocki tej marki są oferowane w zrównoważonej cenie. Wykorzystują przy tym rozwiązania wpływające na szybkie i poprawne docieranie oraz eliminujące piszczące hałasy wywołane wibracjami.

Marka Brembo dostarcza klocki zarówno do najdroższych sportowych samochodów, jak i do aut codziennego użytku. Model BREMBO P 85 020 jest przeznaczony do samochodów m.in. Audi, Citroen, Fiat, Ford czy VW. Jednocześnie marka ma w swojej ofercie klocki do np. Ferrari. Duże doświadczenie marki Brembo przekłada się na wydajną i komfortową pracę ich klocków hamulcowych.

Klocki hamulcowe marki Bosch cieszą się dobrymi opiniami zarówno wśród użytkowników, jak i pracowników warsztatów samochodowych. W efekcie zyskały dużą popularność pośród kierowców, którzy szukają produktów oferujących dobre parametry pracy i solidne wykonanie.

Marka Ferodo jest uznawana za producenta kloców ze średniej półki o dobrze zrównoważonych parametrach. Producent ma także doświadczenie w produkcji klocków do samochodów sportowych. Dzięki temu zapewnia szeroki wybór modeli klocków do różnych aut.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Inne popularne: