Obwodnica metropolitalna Trójmiasta zbliża się do ukończenia, co niewątpliwie przyniesie znaczące ułatwienia w ruchu drogowym w regionie. Nowa trasa, przeznaczona dla kierowców, ma na celu poprawę płynności i bezpieczeństwa podróży, zarówno w obrębie Trójmiasta, jak i podczas wyjazdów na nadmorskie wypoczynek.
Zaawansowanie prac budowlanych
Na dzień dzisiejszy, postępy w budowie obwodnicy są imponujące – zrealizowano już 96,53 proc. zaplanowanych prac. Dzięki temu, kierowcy powinni mieć możliwość korzystania z nowej drogi jeszcze przed sezonem wakacyjnym, co z pewnością przyniesie ulgi w codziennych podróżach.
Wykonawca i projekt
Budową zajmuje się renomowana firma Budimex, która podpisała umowę z GDDKiA 16 kwietnia 2021 roku. Projekt jest realizowany w trybie Projektuj & Buduj, co oznacza, że wykonawca odpowiada zarówno za projektowanie, jak i budowę obwodnicy. Trasa, która jest częścią drogi ekspresowej S7, ma długość 31,80 km.
Ostatnie prace i przyszłość
W najbliższych tygodniach przewidziane są ostatnie szlify, w tym prace porządkowe, mające na celu przygotowanie drogi do otwarcia. Obwodnica ma na celu nie tylko poprawę komunikacji w Trójmieście, ale również połączenie z fragmentami Trasy Chwaszczyńskiej oraz odcinkiem drogi krajowej nr 20, co jest istotne dla ruchu krajowego i regionalnego.
Inwestycje i wsparcie
Całkowita wartość inwestycji wynosi 2.891.550.345,32 zł, z czego znacząca część, bo 1.065.102.391,46 zł, pochodzi z Funduszy Europejskich. Dofinansowanie to stanowi przykład korzystania z zewnętrznych źródeł finansowania w celu poprawy infrastruktury drogowej w Polsce.
Realizacja obwodnicy metropolitalnej Trójmiasta stoi na czołowej pozycji w zakresie rozwoju infrastruktury transportowej w regionie. Oczekuje się, że nowa trasa znacząco wpłynie na komfort życia mieszkańców oraz turystów odwiedzających Trójmiasto.