Zaskakujący koniec produkcji chińskiego samochodu w Tychach

W dniu 30 marca 2025 roku w fabryce Stellantis w Tychach zakończył się montaż chińskiego modelu Leapmotor T03, co wywołało spore zamieszanie w branży motoryzacyjnej.

Fabryka w Tychach, która obchodzi w tym roku swoje półwiecze działalności, powitała tę wiadomość jako jeden z najbardziej niespodziewanych zwrotów akcji w swojej historii. Montaż elektrycznego modelu T03, nad którym prace prowadzone były przez kilka lat, dobiegł końca, według informacji przekazanych przez agencję Reuters, opartych na oficjalnym komunikacie koncernu Stellantis, właściciela 51 procent akcji Leapmotor International.

Na razie nie jest jednak jasne, co przyniesie przyszłość dla chińskiej marki w Europie. Stellantis zapewnia, że zakończenie montażu T03 nie oznacza końca działalności Leapmotora na Starym Kontynencie. Przejęcie przez Stellantis części produkcyjnej może wiązać się z wprowadzeniem nowych modeli. Do 2027 roku, marka planuje wprowadzenie czterech nowych modeli: kompaktowego SUV-a, hatchbacka oraz dwóch miejskich samochodów. W ten sposób zespół ma nadzieję, że zamiast jednego modelu, Europa otrzyma szerszą ofertę elektrycznych pojazdów.

Co to oznacza dla Tychów?

Z perspektywy tyskiej fabryki, zakończenie montażu Leapmotor T03 nie jest katastrofą. Mimo że elektryczny model był montowany w Tychach, kluczowe dla działalności zakładów pozostaje wytwarzanie trzech modeli SUV: Alfy Romeo Junior, Fiata 600 oraz Jeepa Avengera. W tej kwestii Stellantis planuje kontynuowanie produkcji bez zmian, co ma zapewnić miejscowym pracownikom stabilność zatrudnienia.

W fabryce Stellantis w Tychach obecnie pracuje około 2600 osób. W ubiegłym roku powstało tam 224 tys. pojazdów, a w styczniu 2025 roku zjechał 13-milionowy samochód wyprodukowany w historii zakładów, co świadczy o ich silnej obecności na rynku.

Stellantis wskazuje również, że rozważane są różne alternatywy produkcyjne dla modelu T03, a nie można wykluczyć, że produkcja tej wersji w Europie nie zostanie wznowiona. W najbliższych latach Europejczycy mogą więc spodziewać się nowości, które mogą wzbogacić gamę elektrycznych pojazdów na rynku.

Źródło: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/chinski-leapmotor-t03-juz-nie-jest-montowany-w-tychach/m2gnpqv

Inne popularne: