Yugo wraca i dostanie manualną skrzynię biegów

Powrót kultowego Yugo: nowoczesny hatchback z duchem przeszłości

W sercu Serbii, w Kragujevacu, zapanowała radość z powodu debiutu nowego Yugo. Przedsiębiorca i inżynier Dr. Aleksandar Bjelić, współpracując z projektantem Darko Marčetą, zdobył prawa do nazwy legendarnego samochodu, który w latach 80. XX wieku stał się symbolem prostoty i przystępności. Nowy Yugo zaprezentowano w skali 1:5, podkreślając jego przyszły model produkcyjny, który ma być przystępnym, benzynowym hatchbackiem z trzema drzwiami.

Nowa jakość w segmencie hatchbacków

Nowy Yugo zamierza konkurować w segmencie B, na co składają się takie modele jak Toyota Yaris, Renault Clio czy Volkswagen Polo. Producent zaznacza, że układ trzydrzwiowy podkreśla zarówno sportowy charakter, jak i przystępność nowego modelu, co czyni go atrakcyjną opcją dla młodszych kierowców oraz rodzin szukających ekonomicznego pojazdu.

Silniki i przyszłość Yugo

Yugo Automobile planuje rozpocząć produkcję z silnikami spalinowymi oraz manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów. To dobra wiadomość dla fanów tradycyjnych hatchbacków, którzy cenią sobie proste rozwiązania. Dodatkowo, istnieje możliwość wprowadzenia wersji elektryfikowanych oraz różnych wariantów nadwozi, co otwiera drzwi do potencjalnego powrotu Yugo Cabrio.

Historia Yugo i jego przyszłość

Pierwsze Yugo powstało w 1980 roku, bazując na skróconych podzespołach Fiata 128, a produkcja trwała aż do 2008 roku. W sumie wyprodukowano prawie 800,000 egzemplarzy, które stały się symbolem polityki transportowej tamtych czasów. Nowy model ma jednak ambicje, aby nie tylko dostarczać środków transportu, ale również przyciągać wzrok modernistycznym designem i technologią.

W nadchodzących miesiącach producent planuje ujawnić więcej szczegółów technicznych, a na 2027 rok zaplanowano spektakularną premierę w formie w pełni funkcjonalnego prototypu na Expo w Belgradzie. Fani motoryzacji z nadzieją czekają na nowoczesną interpretację kultowego modelu, tym razem z większą mocą przekraczającą 45 koni mechanicznych, które miały pierwotne egzemplarze. Czy nowy Yugo zdobędzie serca kierowców w Europie? Czas pokaże.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/retro/hold-your-cevapi-yugo-back-and-itll-get-a-manual-gearbox

Inne popularne: