Volkswagen Tayron wkracza na rynek jako nowy gracz w segmencie dużych SUV-ów klasy średniej, oferując szereg innowacji i udogodnień, które mogą przyciągnąć uwagę wymagających kierowców.
Nowy model Volkswagena, Tayron, z powodzeniem wypełnia lukę pomiędzy większym słynnym Touaregiem a kompaktowym Tiganem. Oferujący konfigurację miejsc dla pięciu lub siedmiu osób, Tayron jest idealnym rozwiązaniem dla rodzin i osób poszukujących większej elastyczności w aranżacji przestrzeni. Użytkownicy z tylnych siedzeń będą cieszyć się osobną strefą klimatyzacyjną, licznymi gniazdami USB-C oraz nowoczesnymi udogodnieniami, takimi jak podgrzewane skrajne siedziska czy przesuwną kanapę z regulowanym kątem oparcia.
Przestronność i komfort
Przestronność Tayrona robi wrażenie – w wersji pięcioosobowej bagażnik o pojemności 885 litrów (o 200 litrów więcej niż w Tiguaniu) można powiększyć aż do 2090 litrów po złożeniu oparć kanapy. W wariancie 7-osobowym pojemność bagażnika wynosi 850 litrów, a przy rozłożonych siedzeniach dostępne pozostaje 345 litrów. Co więcej, tylną kanapę podzielono na trzy części, co dodaje wszechstronności w codziennym użytkowaniu.
Innowacyjna konstrukcja
Tayron opiera się na platformie MQB evo, która została stworzona z myślą o nowoczesnych SUV-ach Volkswagena. Jego wymiary – długość 4792 mm, szerokość 1853 mm i wysokość 1668 mm – sprawiają, że jest on znacznie większy od swojego poprzednika. Linia nadwozia odróżnia Tayrona od Tiguana, co w przeszłości nie było tak oczywiste. Wyrazistość nadwozia, okna z eleganckimi roletami oraz nowoczesne oświetlenie LED dodają mu szyku.
Nowoczesne wyposażenie i technologie
Tayron oferowany będzie w trzech wersjach wyposażeniowych: Life, Elegance i R Line. Już w podstawowej wersji znajdziemy bogate wyposażenie, w tym dziewięć poduszek powietrznych, trójstrefową klimatyzację, system infotainment z funkcją nawigacji, a także szereg systemów asystujących. Reflektory LED z automatycznym włączaniem światła drogowego oraz systemy takie jak Adaptacyjny Tempomat, Side Assist oraz Lane Assist znacznie podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Systemy napędowe i wydajność
Tayron zostanie wyposażony w różne jednostki silnikowe, w tym miękkie hybrydy oraz tradycyjne silniki zasilane olejem napędowym. Podstawowy silnik 1.5 eTSI generuje moc 150 KM, podczas gdy dostępne będą również mocniejsze wersje 2-litrowych silników TSI. W ofercie znajdą się także hybrydy typu plug-in, które łączą tradycyjny napęd z możliwościami elektrycznymi, umożliwiając przejechanie ponad 100 km na samym silniku elektrycznym.
Wielkie możliwości na polskim rynku
Volkswagen Tayron zadebiutuje na polskim rynku w trzech wersjach wyposażenia, a szczegóły dotyczące cen poznamy pod koniec listopada. W erze, gdy rynek aut z silnikami diesla systematycznie się zmniejsza, powrót do oferty związanej z dieslami może spotkać się z entuzjazmem kierowców. Tayron stawia na nowoczesność połączoną z tradycją, zaspokajając potrzeby zarówno miłośników ekologicznych rozwiązań, jak i zwolenników klasycznych silników spalinowych.