Tedson Motors prezentuje pięknego restomoda Gallardo 'Etna’ o mocy 600 KM

Wysoka moc i lekka konstrukcja, czyli nowa odsłona Lamborghini Gallardo od chorwackiego tunera

Jeśli posiadasz Lamborghini Gallardo pierwszej generacji i dodatkowe 625 000 funtów, to zapewne zainteresuje Cię nowa propozycja od chorwackiego producenta samochodów Tedson Motors. Przedstawiamy model o nazwie Etna, który stanowi znaczącą modyfikację tego kultowego supercaru z silnikiem V10.

Zmiany wizualne i techniczne

Etna jest o 6 cm szersza niż standardowy Gallardo i ma obniżoną linię nadwozia, co nadaje jej bardziej agresywny wygląd. Z przodu pojazdu zastosowano mocno zmienioną stylistykę, eliminując wloty powietrza po bokach zderzaka oraz wprowadzając nowe felgi Teledial, które podkreślają sporty charakter samochodu. Z tyłu natomiast znalazły się nowoczesne, tytanowe końcówki wydechu, które nie tylko przyciągają uwagę, ale również wyróżniają smukłą sylwetkę samochodu.

Jednak najważniejsze zmiany zaszły pod maską. Silnik V10 o pojemności 5,0 litra zyskał nowe wnętrzności, co pozwoliło na zwiększenie mocy o 80 KM, do imponujących 600 KM. To oznacza, że silnik osiąga maksymalne obroty na poziomie 10 000 rpm. Tedson Motors skupiło się wyłącznie na wersjach z automatyczną skrzynią biegów, aby zachować manualne modele dla przyszłych pokoleń – podejście, które budzi nasze uznanie.

Minimalizacja masy i udoskonalenia zawieszenia

Wielką rolę odegrała również redukcja wagi. Tedson zastosował dużą ilość węgla w konstrukcji nadwozia, podwozia oraz wnętrza pojazdu, co pozwoliło na zredukowanie masy o niemal 200 kg w porównaniu do modelu bazowego. W projekcie wykorzystano również komponenty zawieszenia z wyścigowego modelu Gallardo Super Trofeo, co znacząco wpływa na osiągi i prowadzenie samochodu.

Goran Turkic, szef Tedson Motors, podkreślił, że celem projektu Etna było stworzenie pojazdu, który będzie lżejszy, silniejszy i bardziej responsywny, jednocześnie wzmacniając jego analogową duszę, co stanowi rzadkość w dobie cyfrowych superkarów.

Inwestycja w unikatowy projekt

Aby stać się właścicielem modelu Etna, konieczne będzie zakupienie bazowego Gallardo oraz zainwestowanie co najmniej wspomnianych 625 000 funtów. Cena może się zmieniać w zależności od wykończenia kolorystycznego i zastosowanych materiałów. Proces konwersji zajmie około roku, co czyni ten projekt nie tylko unikalnym, ale i czasochłonnym.

Etna to z pewnością jeden z ciekawszych projektów na rynku restomodów. Jak plasuje się na liście ulubionych modyfikacji motoryzacyjnych? Tego z pewnością dowiemy się wkrótce, śledząc rozwój sytuacji na rynku luksusowych samochodów.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/first-look/tedson-motors-etna-a-gorgeous-600bhp-gallardo-restomod

Inne popularne: