Nowy odcinek trasy S8 Łagiewniki — Niemcza zyskał wykonawcę po długich i skomplikowanych procedurach przetargowych. Odcinek ten jest kluczowym fragmentem trasy szybkiego ruchu, łączącej Wrocław z Kłodzkiem. Zaskakujące jest, że był to ostatni segment, dla którego nie podpisano umowy, mimo że oferty na jego budowę otwarto już w marcu ubiegłego roku.
W marcu 2024 roku ogłoszono postępowanie przetargowe na budowę odcinka Łagiewniki — Niemcza. W sierpniu tego samego roku, po analizie ofert, wskazano firmę Polbud Pomorze jako najkorzystniejszego wykonawcę. Jednakże, wybór ten nie został zaakceptowany bez kontrowersji. Firma Budimex, która również ubiegała się o kontrakt, postanowiła zakwestionować decyzję Głównego Inspektoratu Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Krajowej Izbie Odwoławczej, a następnie odwołała się do sądu.
Pomimo iż Sąd Okręgowy w Warszawie w marcu 2024 roku oddalił skargę Budimexu, GDDKiA postanowiło unieważnić swoją wcześniejszą decyzję i ponownie przeanalizować oferty. W wyniku tej ponownej oceny, nowym wykonawcą odcinka został Budimex, który oszacował swoje prace na kwotę 384 mln zł. Ofertę Polbudu, która wynosiła nieco ponad 331 mln zł, odrzucono z powodu braku odpowiednich dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Odcinek S8 Łagiewniki — Niemcza ma długość 9,3 km i zostanie zbudowany w nowym miejscu, co oznacza znaczące inwestycje w infrastrukturę drogową. Nowa trasa będzie dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, a ponadto przewiduje się budowę 25 obiektów inżynierskich. W ramach projektu zostaną także zrealizowane węzeł Niemcza oraz Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) w Kietlinie.
Przebudowa trasy S8 ma kluczowe znaczenie dla komunikacji w regionie, a zakończenie budowy tego odcinka znacząco wpłynie na poprawę jakości ruchu drogowego oraz zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych.