Rekordowy podwodny tunel w Polsce. Nowe wieści o trasie S6

Droga ekspresowa S6 – kluczowy element infrastruktury drogowej północnej Polski

Droga ekspresowa S6 odgrywa niezwykle istotną rolę w komunikacji na północy Polski. Planowana trasa będzie miała niemal 400 km długości i ma przebiegać wzdłuż polskiego wybrzeża, łącząc ważne ośrodki takie jak Trójmiasto, Koszalin oraz Szczecin. W chwili obecnej kierowcy mogą korzystać z ponad 200 km nowej nawierzchni, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) informuje o postępach na kolejnych odcinkach.

Postępy budowy i planowane inwestycje

Obecnie S6 znajduje się w zaawansowanej fazie budowy, a zgodnie z harmonogramem, kolejne odcinki mają być oddawane do użytku w ciągu najbliższych dwóch lat. Niestety, inwestorzy zmagają się z różnymi trudnościami terenowymi oraz biurokratycznymi, które mogą wprowadzać opóźnienia w realizacji projektu.

Wśród najbardziej oczekiwanych fragmentów trasy znajduje się zachodnia obwodnica Szczecina, gdzie planowany jest budowa imponującego, pięciokilometrowego tunelu pod Zalewem Szczecińskim. Ta inwestycja ma na celu znaczne zwiększenie przepustowości i wygody podróży w regionie.

Stan zaawansowania prac w województwie pomorskim

Na Pomorzu Zachodnim kierowcy mogą aktualnie korzystać z około 150 km nowej trasy S6. W województwie pomorskim oddano do użytku 41 km, podczas gdy prace nad kolejnymi 95 km oraz 72 km są w toku, a ich zakończenie przewiduje się na lata 2025-2026.

Michał Krasoń z Ministerstwa Infrastruktury zwraca uwagę, że spore opóźnienia wynikają z długotrwałego procesu uzyskiwania niezbędnych pozwoleń na budowę, co skłania wykonawców do ubiegania się o rekompensaty za przesunięcia terminów.

Perspektywy rozwoju trasy S6

Budowa drogi ekspresowej S6 będzie miała kluczowe znaczenie nie tylko dla regionu, ale również dla całego kraju, łącząc porty morskie w Świnoujściu, Szczecinie i Trójmieście, a także stanowiąc ważne połączenia drogowe z Niemcami.

Władze lokalne planują ogłoszenie przetargów na kolejne odcinki obwodnicy Szczecina, w tym ten z planowanym tunelem podwodnym. Decyzje dotyczące realizacji planowanych inwestycji oczekiwane są w II kwartale 2025 roku.

Trwają również prace nad pięcioma odcinkami S6 o łącznej długości około 72 km w województwie pomorskim. Mimo trudności związanych z uzyskaniem decyzji ZRID, umowy na realizację zostały podpisane, a prace postępują.

Planowane zakończenie i znaczenie inwestycji

Planowane zakończenie budowy S6 nastąpi w połowie 2026 roku, chociaż niekorzystne warunki atmosferyczne mogą spowodować opóźnienia. Władze zapewniają jednak, że nie ma obaw o finansowanie projektu, ponieważ środki są w pełni zabezpieczone.

Po zakończeniu prac, S6 stanie się kluczową trasą, zapewniającą płynność ruchu oraz istotnym elementem dla gospodarki regionu. Z każdym dniem zestawienie wyzwań staje się coraz bardziej realne, a perspektywa ukończenia tej ważnej inwestycji wydaje się coraz bliższa.

Źródło: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nowy-tunel-w-polsce-bedzie-pod-woda-i-pobije-rekord-sytuacja-na-s6/3697v4e

Inne popularne: