Nowy Range Rover SV: Wydajność na drodze i w terenie
Nowy Range Rover SV staje się tematem gorącej debaty w świecie motoryzacyjnym. Czy samochody terenowe muszą rezygnować z osiągów na rzecz komfortu na drodze? Range Rover SV prezentuje odpowiedź, która może zaskakiwać. Jego konstrukcja obiecuje zarówno ogromną moc na asfaltowych trasach, jak i niezwykłą sprawność w trudnym terenie.
Dwa różne światy
Range Rover SV, z potężnym silnikiem o mocy 626 KM, ma ambicje łączenia dwóch światów. Współczesne off-roady często muszą stawiać czoła wyzwaniom zarówno na torze, jak i poza nim. Dla tego modelu oznacza to, że choć po drodze jest on niewątpliwie imponujący, to w terenie również potrafi się znakomicie odnaleźć.
W teście przeprowadzanym w okolicach Navarra, SV zmierzył się z autem, które na pierwszy rzut oka wydaje się być jego naturalnym przeciwnikiem – Ariel Nomad 2. Choć te produkty różnią się diametralnie pod względem wagi czy przeznaczenia, oba zaskakują swoją zdolnością do eksploracji. SV, ważący 2560 kg, dzięki podnoszonej pneumatyce i trybowi jazdy w terenie, poruszał się po stromych zboczach, zachowując przy tym niezwykłą stabilność.
Atrakcyjność techniki
A to wszystko dzięki zaawansowanej technologii zawieszenia, które aktywnie dostosowuje się do warunków jazdy. Range Rover SV potrafi z łatwością pokonywać strome podejścia, podczas gdy Ariel Nomad koncentruje się na lekkości i prostocie, co również umożliwia mu efektywne pokonywanie przeszkód.
Nomad może być lżejszy i bardziej zwinny, oferując więcej frajdy w off-roadzie, ale SV dominuje mocą. Mimo to, zakres jego możliwości w terenie pokazuje, że nie jest łatwe osiąganie najwyższych prędkości przy dużych osiągach. Wysoka masa i skomplikowana budowa samochodu sprawiają, że nie jest on najbardziej responsywnym pojazdem w szybkim terenie.
Świat samochodów luksusowych
SV staje się również częścią większej dyskusji o luksusowych i ekstremalnych samochodach. Zdobycie SUV-a za około 200 tysięcy funtów to spory wydatek, a wybór między SV a Audi RS6 GT, które z kolei również przyciąga uwagę, staje się kwestią osobistych preferencji. Audi, z charakterystycznym dla siebie V8, posiada niesamowicie mocny silnik, ale jego prezencja i szczegóły wykończenia, wydają się bardziej ostentacyjne w porównaniu do stonowanej elegancji SV.
Obydwa auta mają wiele do zaoferowania, jednak z perspektywy praktyczności i uniwersalności, niektóre opinie sugerują, że SUV-y w tej klasie nie do końca trafiają w gusta użytkowników. Czy zaawansowane technologie i luksusowe wykończenie uzasadniają wysoką cenę? To pytanie pozostaje otwarte.
Podsumowanie
Range Rover SV to bez wątpienia nowoczesny kawałek techniki, który łamie stereotypy o SUV-ach. Potrafi być zarówno imponującą maszyną do jazdy po asfalcie, jak i zdolnym samochodem terenowym. Mimo że nie w pełni realizuje potencjał prędkości w trudnym terenie, łączy w sobie cechy luksusem i technologią, co czyni go jednym z najciekawszych modeli w swojej klasie. W kilku słowach: inżynierowie stworzyli samochód pełen innowacji, który jednak stawia przed nami pytania o sens i przyszłość takiej koncepcji.
Źródło: https://www.topgear.com/car-news/big-reads/range-rover-sport-sv-vs-ariel-nomad-and-audi-rs6-gt