W Katowicach odbył się wyjątkowy projekt edukacyjny, który połączył młodzież z przedstawicielami różnych zawodów w ramach inicjatywy „Żywa Biblioteka”. W roli „Żywej Książki” pojawiła się funkcjonariuszka policji, która dzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem z uczniami szkół średnich.
Rola „Żywej Biblioteki” w walce z dyskryminacją
Projekt „Żywa Biblioteka” jest doskonałym przykładem działań antydyskryminacyjnych, które mają na celu promowanie akceptacji i zrozumienia w społeczeństwie. Wydarzenie miało miejsce w Miejskim Domu Kultury „Bogucice” i zostało zorganizowane przez Janinę Piwowarczyk we współpracy z Urzędem Miasta Katowice. W tym roku miał to już piętnasty finał tej inspirującej inicjatywy.
Bezpośrednie spotkanie z policjantką
W trakcie wydarzenia młodzież miała niepowtarzalną okazję do bezpośrednich rozmów z policjantką. Uczniowie zadawali pytania dotyczące specyfiki pracy w policji, wyzwań zawodowych oraz procesu rekrutacji. Funkcjonariuszka opowiadała o kluczowych cechach charakteru, które są istotne w jej pracy, oraz o wymagających szkoleniach, jakie przechodzą aspiranci do Policji.
Doświadczenia z terenu
Podczas spotkania policjantka podzieliła się także swoimi doświadczeniami z pracy w niebezpiecznych sytuacjach, co umawiało na temat zaangażowania i pasji w wykonywaniu tego zawodu. Dzięki jej opowieści uczestnicy mogli lepiej zrozumieć, jak ogromna odpowiedzialność spoczywa na funkcjonariuszach oraz jakie są realia ich codziennej pracy.
Wsparcie lokalnej policji
Dla osób potrzebujących kontaktu z Policją, Komenda Miejska Policji w Katowicach znajduje się przy ul. Józefa Lompy 19. Można się z nimi skontaktować telefonicznie pod numerem 47 851 25 55. Dobrze przygotowana młodzież, świadoma roli policji w społeczeństwie, zyskuje nowe spojrzenie na kwestie bezpieczeństwa i zaufania społecznego.
Projekt „Żywa Biblioteka” przyczynia się do budowania mostów pomiędzy różnymi grupami społecznymi i promuje wartości takie jak tolerancja oraz solidarność wśród młodych ludzi. Warto wspierać tego typu inicjatywy, które kształtują postawy i wiedzę obywatelską.