Bugatti Mistral – Ostatni W16 i przyszłość supersamochodów
Bugatti, znana ze swoich niesamowitych osiągów i luksusowych pojazdów, wprowadza na rynek Mistrala, model, który zostanie zapamiętany jako ostatni supersamochód tej marki napędzany silnikiem W16. Jego pojawienie się to nie tylko innowacja, ale i symboliczny krok w stronę nowej ery, w której Bugatti będzie korzystać z silników V16.
Oryginalny design i limitowana edycja
Bugatti Mistral wyróżnia się zapierającym dech w piersiach designem, który jest całkowicie unikalny. Zaledwie 99 sztuk tego modelu zostanie wyprodukowanych, a cena za jeden egzemplarz wynosi około 5 milionów funtów. Produkcja rozpoczęła się wkrótce po premierze tego modelu, która miała miejsce w 2022 roku, a wszystkie egzemplarze zostały sprzedane jeszcze przed ujawnieniem go publiczności.
Przełomowe osiągi silnika W16
Mistral jest napędzany potężnym silnikiem W16 o pojemności 8.0 litrów i mocy 1600 KM, co czyni go jednym z najszybszych samochodów na świecie. To właśnie ten sam silnik był stosowany w rekordowym Chiron Super Sport 300+, który osiągnął oszałamiającą prędkość 304 mil na godzinę. Rozwijając potencjał, który został zbudowany przez ponad dekadę inżynieryjnych innowacji, Mistral może z łatwością pokonywać prędkości, które niegdyś były tylko marzeniem.
Wyzwanie z prędkości
Aby zbadać możliwości nowego modelu, ekipa Top Gear udała się na tor próbny w Papenburg w Niemczech, gdzie przeprowadzono testy mające na celu sprawdzenie, jak szybko Mistral może osiągnąć maksymalne prędkości. Starszy redaktor Ollie Kew podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z próbami uzyskania nowego rekordu prędkości. Z pewnością widmo rywalizacji na torze sprawia, że cały zespół jest podekscytowany wynikami.
Bugatti Mistral to nie tylko kolejny supersamochód – to depozyt historii i przyszłości marki, która zawsze stawiała na innowację i ekstremalne osiągi. Choć Mistral zamyka erę silników W16, otwiera nowe możliwości dla Bugatti w erze V16, co zwiastuje jeszcze bardziej ekscytujące projekty w nadchodzących latach.
Źródło: https://www.topgear.com/car-news/podcast/tg-podcast-how-do-282mph-no-roof