Florian Huettl, CEO Opla, w Polsce o przyszłości marki i wyzwaniach rynku motoryzacyjnego
Florian Huettl, globalny dyrektor zarządzający marką Opel, przyjechał do Polski, aby spotkać się z przedstawicielami mediów w nowo otwartym salonie sprzedaży i serwisu na peryferiach Warszawy. Celem wizyty było zademonstrowanie postępów, jakie marka poczyniła w odbudowie swojej sieci sprzedaży oraz w walce o powrót na czołowe miejsce w sercach polskich kierowców. Warto zastanowić się, jak kształtuje się sytuacja sprzedaży Opla w Polsce i co przyniesie przyszłość.
Odbudowa i transformacja Opla
Florian Huettl z dumą opowiada o trudach i osiągnięciach marki Opel w ostatnich latach. „Przez ostatnie siedem lat wykonaliśmy kawał dobrej roboty, która teraz przynosi efekty” – komentuje. Przeprowadzono szereg fundamentalnych zmian, w tym zamknięcie nierentownych fabryk i restrukturyzację portfolio modelowego. Po włączeniu Opla w grupę Stellantis w 2018 roku, marka przestała przynosić straty, co pozwoliło na nowo określić strategię rozwoju.
Wyraźnym kierunkiem zmian jest elektryfikacja. Huettl zaznacza, że „przyszłość motoryzacji będzie elektryczna” i przewiduje, że do około 2038 roku samochody elektryczne zdominują rynek. W wyniku tego Opel wprowadził na rynek elektryczną Corsę oraz hybrydowe wersje swoich modeli, takie jak Astra czy Mokka, które mają zaspokoić różne potrzeby klientów w okresie przejściowym.
Rynki i adaptacja do potrzeb klientów
Pomimo, że w regionach takich jak Norwegia czy Holandia elektryfikacja postępuje szybko, Huettl zauważa, że wiele rynków, w tym polski, adaptuje się wolniej. Dlatego też Opel planuje zróżnicowaną ofertę, by klienci mieli wybór między elektrycznymi i hybrydowymi modelami. „Musimy dostosować się do potrzeb klientów, które się zmieniają w trudnym do przewidzenia tempie” – dodaje, podkreślając znaczenie różnorodności oferty.
Pozyskiwanie rynku w Polsce
Huettl przyznał, że sytuacja Opla w Polsce jest złożona. Pomimo sukcesów w segmencie miejskich aut, jak Corsa, marka straciła pozycję w segmencie C z powodu opóźnionej sprzedaży nowej Astry. „Jestem przekonany, że to się zmieni po rozpoczęciu sprzedaży następnej generacji tego modelu” – mówi Huettl, wskazując na planowane zmiany.
Opla czeka wiele pracy, aby zwiększyć obecność na polskim rynku. Huettl zaznacza, że kluczowe będzie wzmocnienie oferty i odbudowa zaufania klientów do marki. „Będziemy wzmacniać pozycję Opla w Polsce krok po kroku, wykorzystując nasze mocne strony” – kończy wizję na przyszłość.
Nowe podejście do motoryzacji i sportów motorowych
W kontekście sportów motorowych Opel nie rezygnuje z innowacji. Marka wprowadziła rajdowy puchar dla elektrycznych samochodów, co ma nie tylko promować ekologiczne motoryzowanie, ale także inspirować młodych zawodników do angażowania się w rywalizację. „Opla zawsze charakteryzował pionierski duch i tak jest do tej pory” – zaznacza Huettl, wskazując na umiarkowany entuzjazm dla elektrycznych rywali w motorsporcie, które wciąż mogą dostarczać emocji uczestnikom i kibicom.
W miarę jak Opel podejmuje kolejne kroki w kierunku elektryfikacji i dostosowuje swoje oferty do oczekiwań polskiego rynku, pozostaje pytanie, czy marka odzyska sway na rynku motoryzacyjnym. Odpowiedzi na te pytania dostarczą najbliższe lata, w których Opel planuje intensywne działania mające na celu odbudowę swojej pozycji i dotarcie do serc polskich kierowców.