Nowy wjazd do Warszawy: Węzeł Janickiego i most Północny w planach

Trasa S7 – nowa era dla komunikacji drogowej w Warszawie i okolicach

Trasa S7 to jedna z kluczowych inwestycji drogowych, mających na celu poprawę komunikacji dla kierowców z Warszawy i jej najbliższych okolic. Stanowiąc wygodną alternatywę dla zatłoczonej drogi przez Młociny i Łomianki, trasa ta ma za zadanie odciążyć codzienne korki, z którymi borykają się mieszkańcy stolicy. Jednakże, problematyka związana z węzłem Janickiego ciągle budzi wątpliwości i kontrowersje.

Budowa węzła Janickiego była tematem licznych dyskusji, a jego uwzględnienie w planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) napotykało liczne przeszkody. Głównym powodem tych trudności był brak optymalnego skomunikowania z innymi trasami. Warto zauważyć, że obecnie nie istnieje nawet ulica Janickiego, co dodatkowo komplikuje sprawę. Mimo to, stołeczny ratusz podjął działania, by przekonać drogowców do realizacji projektu, który ma na celu doprowadzenie łącznika do węzła, w tym przedłużenie mostu Północnego w kierunku Metro Młociny. Równolegle do ul. Arkuszowej ma powstać dojazd z Puszczy Kampinoskiej.

Nowy łącznik z węzłem jest szczególnie ważny dla mieszkańców Bielan, którzy obawiają się wzrostu tranzytu przez swoją dzielnicę. Jak zauważa wiceburmistrz Bielan, Włodzimierz Piątkowski, „to bardzo ważna inwestycja, która uratuje nas od tranzytu.” Bez jej realizacji większość ruchu z północnych okolic Warszawy mogłoby skierować się przez nieprzystosowane ulice Bielan.

Pomimo istniejących planów, pozostaje wiele niewiadomych. Jak informuje Ewa Filska z biura prasowego mazowieckiego oddziału GDDKiA, wciąż trwają analizy związane z wariantami trasy, co wydłuża czas realizacji inwestycji. Drogowcy zamówili przygotowanie dwóch projektów – z węzłem i bez niego, co pokazuje, jak skomplikowana jest sytuacja.

Parametry trasy S7 i jej znaczenie

Trasa S7, która ma przebiegać między Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie, przewiduje budowę trzech pasów ruchu w każdym kierunku, a w niektórych odcinkach nawet czterech. W obrębie zurbanizowanych terenów stolicy, takich jak Bemowo i Bielany, zaplanowano przejazd przez dwa tunela. Cała trasa będzie miała długość ponad 13 km, a w jej początkowej części przewidziano wykorzystanie istniejącego śladu ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym.

Po pokonaniu węzła Łomianki droga biegnie w kierunku Kanału Młocińskiego, a następnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i Janickiego. Zjazd do tuneli planowany jest po ul. Arkuszowej, gdzie zaprojektowano dwa odcinki o długości około 1000 m każdy. Po ich wyjściu, trasa wzniesie się nad drogę ekspresową S8.

Średni koszt całej inwestycji to kilka miliardów złotych, z czego tylko część dotycząca m.in. budowy trasy do mostu Północnego jest szacowana na około 440 mln zł. Realizacja tego projektu ma szansę odciążyć obecnie zakorkowane drogi i znacząco poprawić komunikację w regionie, co jest niezwykle istotne dla przyszłej mobilności mieszkańców Warszawy i okolicznych miejscowości.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,190330,31909764,jest-nowy-projekt-wjazdu-do-warszawy-wezel-janickiego-i-polaczenie.html

Inne popularne: