Jeep wprowadza kompleksową aktualizację swojego SUV-a Compass, oferując na rynku zaawansowaną wersję, która ma wiele do zaoferowania zarówno pod względem wydajności, jak i komfortu.
Nowoczesne napędy elektryczne
Nowy Jeep Compass to nie tylko kosmetyczny lifting. Producent postawił na rozwiązania przyszłości, wprowadzając trzy w pełni elektryczne wersje z maksymalnym zasięgiem wynoszącym aż 403 mile. W ofercie znalazły się także wersje hybrydowe, które wzbogacają gamę o nowe możliwości.
W użytkowaniu dostępne są dwa akumulatory: 74 kWh oraz 96 kWh. Mniejszy z nich pozwala na przejechanie do 310 mil, natomiast większy umożliwia osiągnięcie imponującego zasięgu. Silnik elektryczny w wersji z mniejszym akumulatorem oferuje moc 210 KM, a w wersji z większym – 229 KM. Wersja 96 kWh jest też dostępna z napędem na cztery koła, co przekłada się na moc do 370 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 2380 Nm.
Aerodynamika i komfort jazdy
Wszystkie elektryczne wersje Jeepa Compass wyposażone są w aktywny grill, kanały wentylacyjne oraz płaską podłogę, co znacząco poprawia aerodynamikę. Co więcej, oferują one szybkie ładowanie o mocy 160 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od 20 do 80% w zaledwie pół godziny.
Nowe wersje hybrydowe to e-Hybrid oraz e-Hybrid Plus. Obie wersje oferują większą moc niż ich poprzednicy, co czyni je jeszcze bardziej konkurencyjnymi na rynku. Mild hybrid dysponuje mocą 143 KM, a PHEV osiąga 192 KM.
Design i usprawnienia terenowe
SUV zachowuje charakterystyczny dla marki siedmioszczelinowy grill oraz masywne nadkola. Jeep poprawił także umiejscowienie radaru pojazdu, co zapobiega jego uszkodzeniu w wąskich przestrzeniach. Zwiększono także prześwit do 200 mm, co w połączeniu z nowym zawieszeniem zapewnia doskonałe możliwości terenowe. Jeep Compass może pokonywać przeszkody, oferując 20-stopniowy kąt natarcia oraz zdolność do pokonywania wody na głębokość 470 mm.
Nowoczesne wnętrze
Wnętrze zostało przemyślane z myślą o komforcie pasażerów. Powiększono przestrzeń na nogi o ponad 5 cm, a pojemność bagażnika wzrosła o 45 litrów, do 550 litrów. Nowy centralny wyświetlacz ma przekątną 16 cali, a obok niego znajduje się wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10 cali.
Jeep wprowadza także wersję First Edition, dostępną w odważnym zielonym kolorze, która oferuje możliwość wyboru między hybrydą a wersją elektryczną. W standardzie znajdują się większe 20-calowe koła, matrycowe reflektory LED oraz elektryczna klapa. Ceny Jeepa Compass zaczynają się od 35 700 funtów za wersję e-Hybrid, a za elektryka trzeba zapłacić od 39 200 funtów.
Nowy Jeep Compass to SUV, który łączy nowoczesne technologie z terenowymi możliwościami, stawiając komfort pasażerów na pierwszym miejscu. Z niecierpliwością czekamy na szczegóły dotyczące cen wersji hybrydowych, które mają zadebiutować latem.