Jeep wprowadza nową wersję modelu Compass SUV z dynamicznymi zmianami zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz
Marka Jeep odświeżyła swój model Compass, oferując klientom szereg innowacyjnych rozwiązań. Nowa wersja SUV-a zyskała więcej funkcji, przestronności i mocy, a w szczególności trzy pełni elektryczne warianty, które mogą przejechać nawet do 403 mil na jednym ładowaniu, a także kilka hybryd, które wzbogacają ofertę.
Nowe możliwości elektryczne
Jeep Compass oferuje dwa rozmiary akumulatora: 74kWh oraz 96kWh. Większy akumulator zapewnia imponujący zasięg, natomiast mniejszy umożliwia przejechanie do 310 mil na jednym ładowaniu. Warianty elektryczne dostępne są w wersji na przednią oś, przy czym mniejszy akumulator oferuje moc 210 KM, a większy 229 KM. Wersja z akumulatorem 96kWh dostępna jest także w napędzie na cztery koła z dodatkowym silnikiem elektrycznym, osiągającym niewiarygodne 370 KM mocy oraz 2380 Nm momentu obrotowego.
Wszystkie wersje elektryczne modelu Compass są wyposażone w aktywne żaluzje wgrzebane w przedni zderzak oraz system optymalizacji aerodynamiki, w tym płaskie podwozie i otwory wentylacyjne w kołach. Obsługują one szybkie ładowanie do 160 kW, co umożliwia naładowanie akumulatora od 20% do 80% w zaledwie pół godziny.
Nowe hybrydy
Oprócz elektryków w ofercie znalazły się także hybrydy: mild hybrid oraz plug-in hybrid (PHEV), które zyskały nową moc. Mild hybrid dysponuje mocą 143 KM, a PHEV osiąga 192 KM. Wcześniej znane jako „4xe”, teraz noszą nazwę 'e-Hybrid Plus’.
Dostosowania dla lepszej wydajności
Nowa wersja Compass, zachowując typowy dla Jeepa charakter, wyposażona jest w siedmioszczelinowy grill, solidne nadkola oraz reflektory LED. Zmiany obejmują także fizyczne przesunięcie radaru, aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia w wąskich przestrzeniach, a także wzmocnienie zderzaków oraz dodanie ochronnej osłony dla zapewnienia lepszej odporności na zadrapania.
W modelu zastosowano nowy pakiet zawieszenia, który zawiera nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizator przechyłu. Wysokość prześwitu sięga 200 mm, a kąt podejścia wynosi 20 stopni, co sprawia, że Compass poradzi sobie z najbardziej wymagającymi warunkami drogowymi, nawet w deszczowych uwarunkowaniach, przystosowując się do głębokości wodowania do 470 mm.
Przestronność i komfort wnętrza
Wnętrze Jeepa Compass zyskało na przestronności dzięki dodatkowym pięciu centymetrom miejsca na nogi oraz powiększonej pojemności bagażnika, która wynosi teraz 550 litrów. Kabina została zaprojektowana z myślą o wygodzie użytkowników, a nowe wyświetlacze centralne mają przekątną 16 cali, wspierane przez 10-calowy wyświetlacz kierowcy.
Nowością jest także dodanie wyświetlacza przeziernego oraz systemów asystujących kierowcę, które ułatwiają półautomatyczne zmiany pasa ruchu i zapewniają dodatkowy komfort w prowadzeniu pojazdu.
Premiera i ceny
Pojazd zadebiutuje w wersji Compass First Edition, która będzie dostępna zarówno w odmianie mild hybrid, jak i elektrycznej na przednią oś z mocą 210 KM. Nowe modele będą wyposażone w większe, 20-calowe koła, reflektory LED oraz elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. W kabinie przewidziano podgrzewane siedzenia, różne tryby jazdy w terenie oraz bogaty zestaw funkcji asystujących, które można dodatkowo zaktualizować.
Ceny za model Jeep Compass First Edition zaczynają się od 35 700 funtów za wersję e-Hybrid, a 39 200 funtów za elektryczną odmianę. Szczegóły dotyczące cen hybrydy PHEV na razie nie są dostępne, jednak zapisy na zamówienia rozpoczną się latem.