Nowy Jeep Compass – większy, bardziej nowoczesny i zróżnicowany pod względem napędu
Jeep Compass, od swojego debiutu na rynku 19 lat temu, zdążył zdobyć serca kierowców na całym świecie, z imponującą sprzedażą na poziomie ponad 2,5 miliona egzemplarzy w 62 krajach. Teraz, po wieloletniej obecności, marka prezentuje ze światu trzecią generację tego kompaktowego SUV-a, która przynosi wiele zmian, zarówno w wyglądzie, jak i technologii.
Zmiany w wymiarach i przestronności kabiny
Nowy Jeep Compass znacząco powiększył swoje wymiary, osiągając długość blisko 4,55 m (+14,4 cm), szerokość 1,90 m (+8,5 cm) oraz wysokość 1,67 m (+4,6 cm). Te zmiany przekładają się na znacznie większą przestronność kabiny, która zyskała na komfortowości. Rozstaw osi, wynoszący teraz 279,5 cm, sprawił, że pasażerowie mogą cieszyć się większymi możliwościami ruchu, a wzrost pojemności bagażnika do 550 litrów (o 45 litrów więcej) to dodatkowy atut, który z pewnością docenią rodziny i osoby podróżujące ze sporymi bagażami.
Styl i charakter nowego Compassa
Jednym z kluczowych elementów nowego Jeepa Compassa jest zachowanie wyrazistego charakteru, mimo unifikacji z innymi markami z grupy Stellantis. Projektanci zdołali stworzyć model, którego stylizacja wyraźnie nawiązuje do terenowych aspiracji, co dostrzegamy w jego kanciastych i masywnych kształtach. Mimo pewnych stylistycznych odniesień do modeli z Azji, Compass wciąż przyciąga wzrok swoją unikalnością, a detale, takie jak stosunkowo duży prześwit wynoszący 200 mm, pozwalają na pewne zjechanie z utwardzonej drogi.
Nowoczesne wnętrze i technologia
Wnętrze nowego Jeepa Compassa charakteryzuje się minimalistycznym stylem z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Centralne miejsce deski rozdzielczej zajmuje panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 16 cali, a kierowca ma do dyspozycji dodatkowy 10-calowy ekran z cyfrowymi wskaźnikami. Elementy wyposażenia nawiązujące do terenowej stylistyki, takie jak tapicerka z kartograficznymi wzorami, dodatkowo podkreślają jego charakter.
Elastyczna oferta jednostek napędowych
Jeep proponuje różnorodną gamę jednostek napędowych w nowym Compassa. Rozpoczyna się od trzycylindrowego silnika 1.2 e-Hybrid (miękka hybryda) oferującego 145 KM, przez mocniejszą hybrydę plug-in o mocy 195 KM z silnikiem 1.6, na w pełni elektrycznych wersjach kończąc. Podstawowy elektryk oferuje 213 KM, natomiast topowy wariant z napędem na cztery koła osiąga imponujące 375 KM. Dodatkowo, akumulator o pojemności 97 kWh pozwala na zasięg do 650 km na jednym ładowaniu, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób szukających ekologicznego, ale zarazem mocnego auta.
Premiera i ceny
Nowe egzemplarze trzeciej generacji Jeepa Compassa z zachwycającą wersją specjalną First Edition już niebawem zaczną zjeżdżać z linii produkcyjnej w Melfi we Włoszech. Polscy klienci mogą już składać zamówienia na tę wersję, której cena za odmianę e-Hybrid wynosi 161 tys. zł, natomiast wariant elektryczny zaczyna się od 214,7 tys. zł. Dostawy nowego SUV-a Jeepa przewidziane są na czwarty kwartał bieżącego roku.