Audi poszerza ofertę modelu A6 o nową wersję hybrydową typu plug-in, łącząc wydajność z nowoczesnymi technologiami.
Audi, znany producent premium, zaprezentował rozszerzenie swojej linii A6 o wersję hybrydową typu plug-in (PHEV), dostępną zarówno w odmianie sedan, jak i kombi. Nowe A6 e hybrid quattro oferuje imponujący zasięg do 66 mil w trybie elektrycznym dla wersji kombi oraz 69 mil dla sedana, co czyni go jednym z bardziej efektywnych w swoim segmencie.
Dynamiczny napęd i osiągi
Audi zdecydowało się na zastosowanie w tych modelach mocnego silnika 2.0 TFSI generującego 295 KM. Dzięki temu pojazd jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 6 sekund, osiągając maksymalną prędkość 155 mph (około 250 km/h), lub 87 mph (ok. 140 km/h) w trybie elektrycznym. Warto zaznaczyć, że wszystkie wersje hybrydowe są wyposażone w napęd na cztery koła, a nie w napęd na przednie koła, jak ma to miejsce w wersji mild hybrid.
Nowoczesna technologia i komfort
Nowe A6 hybrid wykorzystuje zaawansowane akumulatory o 45% wyższej pojemności niż w poprzednich modelach, osiągając wartość 25,9 kWh (20,7 kWh netto). Pełne naładowanie akumulatorów zajmuje tylko 2,5 godziny przy użyciu ładowarki AC o mocy 11 kW. W pojazdach znajduje się również system regeneracyjnego hamowania, który pozwala na odzyskiwanie energii podczas jazdy.
Wyposażenie wnętrza i wyciszenie
Wnętrze A6 e hybrid quattro odzwierciedla elegancję i nowoczesność, z 11,9-calowym wyświetlaczem wirtualnym oraz 14,5-calowym ekranem infotainment. Dodatkowo, można zdecydować się na system audio marki Bang & Olufsen, który zapewni niezapomniane doznania dźwiękowe. Inżynierowie Audi zadbali również o lepsze wyciszenie kabiny, które zostało poprawione o 30% w porównaniu do wcześniejszego modelu, co czyni jazdę jeszcze bardziej komfortową.
Cena i dostępność
Choć ceny w Wielkiej Brytanii jeszcze nie zostały ogłoszone, to w Niemczech za wersję sedan trzeba liczyć się z kwotą wynoszącą około 55,7 tys. funtów, natomiast wersja Avant będzie droższa o dodatkowe 2 tys. funtów. Z niecierpliwością czekamy na szczegóły dotyczące wprowadzenia hybrydowej wersji A6 na polski rynek.