Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła ważną decyzję dotyczącą budowy nowej drogi ekspresowej, która znacząco poprawi komunikację w regionie. Inwestycja ta ma na celu stworzenie około 50-kilometrowej, dwujezdniowej drogi ekspresowej, wyposażonej w dwa pasy ruchu na każdej jezdni. Nowa trasa połączy budowaną obecnie drogę ekspresową S8 z już istniejącą trasą S3, co przyczyni się do zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa podróżnych.
Podczas projektowania nowego odcinka drogi zespół inżynierów zaproponował kilka wariantów przebiegu trasy, które nie ingerują w już istniejącą infrastrukturę drogową, z wyjątkiem miejsc, w których nowe drogi krzyżują się z aktualną DK5 i DK35. Ostatecznie, wariant WIV został wybrany jako preferowany, a alternatywnie wskazano wariant WIII.
Wariant IV rozpoczyna się od nowego węzła na budowanej drodze ekspresowej S8 w miejscowości Olbrachtowice, natomiast wariant WIII zaczyna się kilka kilometrów dalej na południu. Oba warianty wpinają się w węzeł Bolków na trasie S3, co zapewnia dobrą integrację z już istniejącą siecią dróg. W planach przeważających jest osiem węzłów drogowych, które pojawią się na trasie: Olbrachtowice, Tworzyjanów, Marcinowice, Świdnica, Wałbrzych, Świebodzice, Serwinów oraz Bolków.
Po otrzymaniu decyzji środowiskowej dla wybranego wariantu, GDDKiA będzie mogła przejść do kolejnych etapów inwestycji, w tym wstępnych prac, takich jak badania geologiczne oraz opracowanie niezbędnej dokumentacji. Po ich zakończeniu dyrekcja planuje ogłoszenie przetargu na projektowanie oraz budowę nowej trasy, co stanowi kluczowy krok w kierunku realizacji tej istotnej dla regionu inwestycji.