Maserati wraca na polski rynek z nowym przedstawicielem
Wielka zmiana na polskim rynku motoryzacyjnym: Maserati, luksusowa marka samochodów, zyskała nowego przedstawiciela w postaci Grand Automotive Polska, któremu zaufała ukraińska grupa UkrAvto. W miastach Warszawa i Kraków powstaną autoryzowane salony sprzedaży oraz serwisy, co otwiera nową erę w relacjach Maserati z polskimi klientami.
Nowe salony Maserati w Polsce
Salony Maserati będą zlokalizowane w Warszawie, przy ul. Towarowej 33, oraz w Krakowie, gdzie szczegóły lokalizacji mają zostać ujawnione wkrótce. Sebastian Woźniak, Dyrektor Generalny Grand Automotive Polska, nie kryje zadowolenia z tego przejęcia, które uznaje za ogromny zaszczyt oraz odpowiedzialność. Podkreśla, że ich celem jest nie tylko dostarczenie luksusowych samochodów, ale również stworzenie nowych doświadczeń dla polskich entuzjastów motoryzacji.
Zmiany w dystrybucji Maserati w Polsce
Wcześniej przedstawicielami marki w Polsce były dealerzy wielomarkowi, tacy jak Chodzeń w Warszawie oraz Pietrzak w Katowicach. Jednakże, Pietrzak przestał być oficjalnym salonem Maserati, po tym jak centrala marki zdecydowała się na zmianę wizji rozwoju w Polsce. Oświadczenie grupy dealerskiej wskazuje na zakończenie umowy, co skutkuje brakiem możliwości przeprowadzania napraw gwarancyjnych przez tę firmę.
Potencjał rynku polskiego
Philippe Claverol, szef działu Maserati Overseas, potwierdza znaczenie Polski na mapie europejskiego rynku motoryzacyjnego, wskazując na ogromny potencjał tej lokalizacji. Rozpoczęcie współpracy z Grand Automotive Polska jest dla marki krokiem w stronę ugruntowania swojej pozycji i dostarczenia klientom prawdziwie ekscytujących doświadczeń związanych z posiadaniem auta marki z trójzębem.
Wyzwania w sprzedaży samochodów
Mimo nowego przedstawiciela, Maserati boryka się z problemami sprzedażowymi. W 2024 roku producent z Modeny, należący do koncernu Stellantis, odnotował znaczący spadek zainteresowania swoją ofertą, dostarczając o ponad 15 tysięcy aut mniej niż rok wcześniej. W tym samym czasie konkurencyjna marka Ferrari pobiła swoje rekordy sprzedaży, dostarczając 13,7 tysiąca samochodów, co wyraźnie pokazuje różnice w dynamice obu marek.
W pierwszych czterech miesiącach 2025 roku zarejestrowano w Polsce jedynie 12 nowych samochodów Maserati, co podkreśla trudności, przed którymi stoi ta luksusowa marka w naszym kraju. W całym 2024 roku sprzedano zaledwie 48 egzemplarzy, co stanowi znaczące wyzwanie dla nowego przedstawiciela w dążeniu do odbudowy pozycji Maserati na polskim rynku.