Nowy rozdział dla Maserati w Polsce: Grand Automotive Polska przejmuje przedstawicielstwo
Ukraińska grupa UkrAvto nawiązała współpracę z włoską marką Maserati, co oznacza nową jakość dla polskich miłośników luksusowych samochodów. Wkrótce w Polsce powstaną autoryzowane salony sprzedaży oraz serwisy tej prestiżowej marki, zlokalizowane w Warszawie przy ul. Towarowej 33 oraz w Krakowie, gdzie lokalizacja zostanie ogłoszona w nadchodzących dniach.
Sebastian Woźniak, Dyrektor Generalny Grand Automotive Polska, nie kryje swojego entuzjazmu: „Przejęcie przedstawicielstwa tak prestiżowej marki, jak Maserati, to dla nas ogromny zaszczyt i odpowiedzialność. Jesteśmy podekscytowani możliwością zaoferowania polskim entuzjastom motoryzacji nie tylko wyjątkowych samochodów, ale przede wszystkim zupełnie nowych doświadczeń związanych z marką Maserati”. Przedstawiciel marki podkreślił, że klienci zasługują na najwyższą jakość obsługi, która odpowiada klasie aut z trójzębem na masce.
Do tej pory Maserati było reprezentowane w Polsce przez grupy dealerskie Chodzeń w Warszawie oraz Pietrzak w Katowicach. Władze grupy Pietrzak wydały oficjalne oświadczenie, informując o zakończeniu współpracy z centrami Maserati. Od kwietnia 2024 roku grupa Pietrzak nie jest już uprawniona do wykonywania napraw gwarancyjnych ani świadczenia innych usług związanych z tą marką.
Potencjał rynku polskiego
Philippe Claverol, odpowiedzialny za dział Maserati Overseas, zauważył znaczenie rynku polskiego dla rozwoju marki: „Polska jest dla nas rynkiem o ogromnym potencjale i strategicznym znaczeniu. Rozpoczynamy nowy, ekscytujący moment w historii Maserati w Polsce, który przyniesie naszym klientom jeszcze więcej emocji i satysfakcji z posiadania samochodu z trójzębem”. Kluczowe dla tego procesu jest odpowiednie zrozumienie wartości marki oraz umiejętność ich przekazywania wymagającym klientom.
Trudności ze sprzedażą
Paradoksalnie, decyzja o nowym przedstawicielu zapada w momencie, gdy Maserati zmaga się z problemami sprzedażowymi. W 2024 roku producent z Modeny, który wchodzi w skład koncernu Stellantis, odnotował znaczny spadek zainteresowania swoimi modelami. W porównaniu do lat ubiegłych, dostarczyli o ponad 15 tysięcy samochodów mniej, co zaskakująco kontrastuje z osiągnięciami Ferrari, które w tym samym czasie pobiło rekordy sprzedaży.
Według danych przekazanych przez Samar, w Polsce zarejestrowano jedynie 12 nowych samochodów Maserati od stycznia do kwietnia 2025 roku. W ciągu całego roku 2024 liczba ta wyniosła jedynie 48 sztuk, co podkreśla potrzebę odnowienia strategii sprzedaży i marketingu tej ekskluzywnej marki, by zyskać zaufanie polskich klientów.