Mahindra, hinduski producent motoryzacyjny, po zaledwie dwóch latach od zaprezentowania koncepcyjnych modeli, wprowadza na rynek swoje innowacyjne SUV-y elektryczne. Modele Mahindra BE 6e oraz Mahindra XEV 9e są dowodem na dynamiczny rozwój tej firmy, która z powodzeniem zrealizowała wizje prezentowane w 2022 roku, przejmując inicjatywę na rynku elektrycznych samochodów.
Nowe SUV-y od Mahindy wyróżniają się nadwoziem typu coupe, które przyciąga uwagę zarówno designem, jak i nowoczesnymi technologiami. Model BE 6e prezentuje agresywny styl z ostrymi liniami oraz ultracienkimi reflektorami LED, podczas gdy większy XEV 9e preferuje bardziej konwencjonalne, aczkolwiek wciąż nowoczesne podejście do stylistyki.
Architektura i Wymiary
Obydwa pojazdy korzystają z typowej dla samochodów elektrycznych konstrukcji, z akumulatorem umieszczonym w podłodze. Ich identyczny rozstaw osi o długości 2775 mm różni się jednak symbolicznie z uwagi na różne rozmiary nadwozia. BE 6e ma długość 4370 mm, natomiast XEV 9e osiąga 4790 mm. Na pokładzie pojazdów znajduje się zaawansowane wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które obejmuje siedem poduszek powietrznych, systemy wsparcia ADAS poziomu 2, kamery 360 stopni, monitorowanie martwego pola oraz funkcję zdalnego parkowania.
Nowoczesne Wnętrza
Wnętrze Mahindry BE 6e przypomina kabinę nowoczesnego samolotu szturmowego, z kokpitem otaczającym kierowcę i dwoma 12,3-calowymi ekranami. Nie brakuje też wyświetlacza Head Up Display z rozszerzoną rzeczywistością oraz nastrojowego oświetlenia. Fotele stylizowane na gamingowe oraz detale inspirowane lotnictwem, takie jak parciane pasy na drzwiach, nadają wnętrzu niepowtarzalny charakter. Bagażnik BE 6e ma pojemność 455 litrów, a dodatkowy schowek na przewód ładujący pomieści 45 litrów.
Z kolei Mahindra XEV 9e oferuje bardziej luksusowe wnętrze, które wyposażone jest w potrójne ekrany o takiej samej przekątnej. Oprócz podświetlanego panoramicznego dachu, pojazd zapewnia dostęp do bardziej ekskluzywnych materiałów oraz zaawansowanego systemu dźwiękowego od Harman Kardon i Dolby Atmos. Dzięki wydłużonemu tylnemu zwisowi, bagażnik XEV 9e ma pojemność 665 litrów, a przedni schowek może pomieścić aż 150 litrów.
Silniki, Akumulatory i Zasięg
Obydwa modele wykorzystują tę samą platformę Mahindra INGLO, która oferuje napęd na tylne koła oraz półaktywne amortyzatory. Elektryczny silnik występuje w dwóch wariantach mocy: 231 KM oraz 286 KM, pozwalając na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Akumulator może mieć pojemność 59 kWh lub 79 kWh, co w przypadku modelu XEV 9e daje możliwość przejechania do 533 km na jednym ładowaniu, natomiast w BE 6e zasięg może wynosić aż 550 km. Przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy DC 175 kW, możliwe jest naładowanie akumulatora z 20 proc. do 80 proc. w czasie krótszym niż 20 minut.
Dostawy tych elektrycznych modeli planowane są na luty lub marzec 2025 roku. Co więcej, Mahindra zamierza wciąż rozwijać swoją ofertę elektrycznych pojazdów, wprowadzając kolejne modele z serii BE i XEV w nadchodzących latach.