Lotus zmienia wersje wyposażenia modeli Eletre i Emeya

Lotus zdecydował się na zmiany w strategii nazewnictwa swoich elektrycznych modeli Eletre i Emeya oraz obniżył ceny nowych wersji aut, co z pewnością przyciągnie uwagę fanów motoryzacji.

Nowa strategia nazewnictwa i niższe ceny

Lotus, znany ze swojego dziedzictwa w branży motoryzacyjnej, przedstawił nowe warianty swoich elektrycznych modeli, znacząco obniżając ich ceny. Nowe podstawowe wersje Eletre i Emeya wystartują teraz od 84,990 funtów, co oznacza spadek o niemal 5,000 funtów w przypadku Eletre oraz blisko 1,000 funtów dla Emeya. Przemiany te mają na celu dostarczenie klientom większej różnorodności w zakresie luksusu, technologii i sportowych osiągów.

Warianty i ulepszenia

Lotus zrezygnował z dotychczasowych oznaczeń S i R, wprowadzając do oferty nowe nazwy, takie jak „600” oraz „900”, które luźno odnoszą się do generowanej mocy. Wersja podstawowa “600” (wcześniej znana jako S) produkuje 603 KM, natomiast mocniejsza “900” (wcześniej R) osiąga imponujące 905 KM. W sumie dostępnych jest teraz aż sześć różnych poziomów wyposażenia.

Obydwa modele zasilane są akumulatorem o pojemności 112 kWh, a w wersji podstawowej 600 klienci mogą liczyć na takie udogodnienia jak diodowe reflektory, napęd na cztery koła, aktywne zawieszenie powietrzne oraz ładowarkę o mocy 22 kW. Wnętrza aut oferują system audio od KEF z 15 głośnikami, eleganckie materiały siedzeń oraz klimatyzację strefową. Eletre wyposażona jest w wyświetlacz head-up o przekątnej 29 cali, podczas gdy Emeya dostaje ogromny 51-calowy ekran.

Sportowe aspiracje i osiągi

Dla miłośników sportowych osiągów, wersja “600 Sport SE” dostępna jest za 104,990 funtów i zawiera dynamiczny pakiet zawieszenia, aktywny tylny spoiler oraz zaawansowane fotele z funkcją masażu. Droższa odmiana “900 Sport” standardowo oferuje te sportowe udogodnienia, natomiast zmienia tematykę wnętrza z Jasper na Quartz oraz wprowadza dwubiegową skrzynię biegów. Jej cena wynosi właśnie 129,990 funtów.

Najwyższa wersja “900 Sport Carbon” wzbogacona jest o elementy z włókna węglowego oraz aktywny przedni zderzak powietrzny, a jej cena to 139,990 funtów. W zakresie osiągów, model Emeya 900 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, a Eletre 600 potrzebuje na to 4,5 sekundy.

Przyszłość Lotusa

Dzięki nowym wariantom i przystępnym cenom, Lotus stawia na rozwój, otwierając księgę zamówień już teraz, a dostawy powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku. Warto obserwować, czy nowa strategia okaże się sukcesem, czy też marka nie zejdzie na drogę limitowanych edycji, które w przeszłości wpłynęły na ostatnie modele Elise i Exige. Czas pokaże, jakie efekty przyniosą te zmiany.

Źródło: https://www.topgear.com/car-news/electric/oh-no-lotus-has-started-fiddling-eletre-and-emeyas-trim-levels

Inne popularne: