Kosztowna droga ekspresowa w Polsce. Kiedy zakończy się budowa?

Nowa era komunikacji: przebudowa drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Gdańska

Rozbudowa drogi ekspresowej S7, prowadzącej z Warszawy do Gdańska, postępuje z dnia na dzień. Kierowcy mają już dostęp do 275 km trasy pomiędzy węzłem Gdańsk Południe a Płońskiem, jednak prace budowlane na kolejnym odcinku, między Czosnowem a Płońskiem, wciąż trwają. Obejmuje on 35 kilometrów, które zostały podzielone na trzy segmenty: Czosnów-Modlin (9,7 km), Modlin-Załuski (12 km) oraz Załuski-Siedlin (12,9 km). Historia tego kawałka trasy jest jednak pełna wyzwań i utrudnień dla kierowców. Wiele odcinków powstaje na starym śladzie, co skutkuje znacznymi spowolnieniami i niewygodą w podróży.

Oczekiwania na zakończenie budowy

Kierowcy z niecierpliwością czekają na zakończenie prac w obszarze Czosnów-Modlin, który ma być gotowy do maja 2025 roku. W pozostałych dwóch odcinkach prace potrwają dłużej, aż do sierpnia 2025 roku. Zatem, jeśli wykonawcy zdążą z realizacją, latem 2025 roku podróż z Warszawy do Gdańska może znacząco się skrócić, chociaż komfort jazdy wciąż będzie odbiegał od standardów panujących na odcinku Kraków-Warszawa. Kierowcy muszą się jednak przygotować na dalsze spowolnienia w okolicach stolicy.

Północny wylot ze stolicy i perspektywy budowy

Nie tylko odcinek z Czosnowa jest w fazie realizacji. Odcinek drogi S7 między Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie, stanowiący kluczowy wylot północny, ma być gotowy dopiero w maju 2027 roku. Oznacza to, że kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość, gdyż prace na tym odcinku jeszcze nie ruszyły. ostatni fragment trasy wyjazdowej z Warszawy do Kiełpina powstanie w latach 2028-2032, a jego kosztorys opiewa na 54,2 mln zł tylko za samą dokumentację.

Inwestycja kluczowa dla ruchu miejskiego

Planowana trasa S7 w obrębie Warszawy ma mieć po trzy lub cztery pasy ruchu w każdym kierunku. W ciężko zurbanizowanych częściach miasta, takich jak Bemowo i Bielany, powstaną dwa tunelu, co znacznie poprawi przepustowość komunikacyjną. W początkowym etapie trasa będzie przebiegać po istniejącym śladzie ul. Kolejowej, a później zyska nowy nasyp w kierunku Kanału Młocińskiego, przeciętego między innymi węzłem Łomianki.

Warto również zaznaczyć, że projekt jest kompleksowy i obejmuje dodatkowe analizy, aby zapewnić efektywne połączenie S7 z lokalnym układem komunikacyjnym. Plany zakładają również budowę wiaduktów, kładek pieszo-rowerowych oraz urządzeń ochrony środowiska, takich jak ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt. Wjazd na trasę S7 nastąpi przez kilka węzłów, co z pewnością wpłynie na poprawę jakości ruchu komunikacyjnego w okolicach stolicy.

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,190330,31577816,najdrozsza-trasa-szybkiego-ruchu-w-polsce-kiedy-wreszcie-bedzie.html

Inne popularne: