Koniec Lexusa ES – Skorzystaj z dużych rabatów na wersję Final Edition

Lexus zaprasza do zakupu modelu ES w limitowanej wersji Final Edition

Polski importer marki Lexus ogłosił wprowadzenie na rynek modelu ES w specjalnej wersji Final Edition. To ekskluzywna oferta obejmująca ostatnie egzemplarze obecnej generacji tego luksusowego sedana klasy średniej. Dodatkowo, na samochody wyprodukowane w 2024 roku wprowadzono znaczące rabaty.

W ciągu ostatnich miesięcy Lexus umocnił swoją pozycję w Polsce, zwłaszcza w segmencie SUV. W 2024 roku zarejestrowano aż 14 679 nowych pojazdów tej marki, co stanowi wzrost o 39,9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Udział Lexusa w klasie premium wynosi obecnie 11,3 proc., ustępując jedynie markom takim jak Audi, Mercedes, BMW i Volvo.

Wśród modeli, które cieszą się największym zainteresowaniem, prym wiodą SUV-y. Najwięcej, bo aż 5728 egzemplarzy, sprzedano modelu NX, na drugim miejscu uplasował się większy SUV RX (2834 szt.), a trzeci był miejski LBX (2366 szt.). W zestawieniu nie można jednak zapomnieć o modelu ES, którego rejestracji w minionym roku było zaledwie 1337.

Lexus ES, niemal pięciometrowy sedan, dostępny jest w Europie jedynie z układem hybrydowym pod oznaczeniem ES300h. Producent oferuje jeden silnik, 2,5-litrowy silnik spalinowy wspierany przez elektryczny, którego łączna moc wynosi 218 KM. Choć osiągi nie powalają – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 180 km/h – Lexus ES wyróżnia się niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

Model Final Edition w wersji Business Edition dostępny jest w cenie 209 tys. zł, co stanowi rabat w wysokości 67,5 tys. zł od ceny katalogowej. W standardzie oferuje bogate wyposażenie, w tym elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele oraz kierownicę, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, nawigację oraz automatyczną klimatyzację. Dodatkowo, samochód wyposażono w 18-calowe felgi aluminiowe, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania oraz system monitorowania martwego pola.

Lexus ES jest siódmą generacją tego modelu, która po raz pierwszy zagościła w Europie. Samochód został zaprezentowany w 2018 roku, a w międzyczasie przeszedł delikatny lifting. Jako sedan z przednim napędem i napędem hybrydowym, ES zajął miejsce wycofanego modelu GS.

Warto dodać, że Lexus ES dzieli wiele rozwiązań technicznych z nową Toyotą Camry, która w 2024 roku doczekała się nowej generacji z mocniejszym napędem hybrydowym. To oznacza, że lepiej wykonany Lexus ES nie ma już tak dużej przewagi nad swoim odpowiednikiem w segmencie mainstreamowym, co może wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów.

Źródło: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/lexus-es-nidelugo-zniknie-z-oferty-w-polsce-duzy-rabat-w-ofercie-final-edition/bjfh9h0

Inne popularne: